به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیرمادر همایشی با این عنوان در بندرعباس برگزار شد.

برگزاری همایش ترویج تغذیه با شیر مادر در بندرعباسدادرس معاون بهداشت مرکز بهداشت بندرعباس در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،گفت: به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیرمادر همایشی با موضوع تغذیه با شیر مادر با حضوران سفیران سلامت در بندرعباس برگزار شد.

وی افزود: دراین نشست ۴۶ نفر از سفیران سلامت بندرعباس حضور داشتند.

معاون بهداشت مرکز بهداشت بندرعباس گفت: در این همایش کارشناسان شیر مطالبی در رابطه با ضرورت تغذیه با شیر مادر، وضعیت صحیح مادر هنگام شیردادن، و باور‌های نادرست و غلط در مورد تغذیه با شیر مادر را به سفیران سلامت آموزش دادند.

دادرس افزود: آموزش نقش اساسی تغذیه با شیر مادر در رشد وسلامت کودکان و سلامت مادران مهمترین هدف برگزاری این همایش است.

وی بااشاره به نقش سفیران سلامت در فرهنگ سازی حوزه بهداشت و سلامت افزود: اکنون در ۶۰ درصداز خانواده‌های بندرعباس یک سفیر سلامت وجود دارد.

سفیر سلامت عضوی از اعضای خانواده است که حداقل ۸ کلاس سواد خواندن و نوشتن دارد و به صورت داوطلبانه، مسوولیت انتقال مطالب آموخته شده در حوزه سلامت و مراقبت فعال از سلامت خود و اعضای خانواده و جامعه را بر عهده دارد.

معاون بهداشت مرکز بهداشت بندرعباس گفت: اکنون ۵ بیمارستان در بندرعباس به عنوان بیمارستان دوستدار کودک فعالیت می‌کنند که تاثیر مهمی درترویج و فرهنگ سازی تغذیه با شیر مادر دارند.

در پایان جلسه پرسش و پاسخ‌هایی در رابطه با تغذیه با شیر مادر مطرح شد.

۱۰ تا ۱۶ مرداد هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادراست.
شعار امسال هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر، "شیرمادر زیر بنای زندگی سالم"است.

انتهای پیام/ر

سفیران سلامت سفیر سلامت خانواده‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.