مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک با وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس از وضع مجدد تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران ابراز تاسف کرد.

واکنش موگرینی به وضع مجدد تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک با وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس، ضمن ابراز تأسف از وضع مجدد تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، اعلام کرد نسخه به روز شده قوانین مسدودساز تحریمی اتحادیه اروپا از فردا برای مقابله با این تحریم‌ها اجرایی می‌شوند.

گفتنی است ترامپ در تاریخ ۱۸ اردیبهشت طی سخنرانی در کاخ سفید با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، مخفی کردن ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای و دخالت در امور کشورهای منطقه، خروج آمریکا را از برجام را اعلام کرد. وی همچنین گفت تحریم‌های پیشین هسته‌ای و تحریم‌های سخت‌تر جدیدتری در بازه ۹۰ تا ۱۸۰ روز علیه ایران باز خواهند گشت.

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران برداشته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
اگه قیمت ارز تو ایران سه برابر بشه باید تو اروپا و چین و روسیه هم سه برابر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
اروپا هم همدست آمریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
آمریکا و اروپا با هم فرقی ندارند
آخرین اخبار