مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۵۵ درصد اراضی استان را نواحی بیابان و خشک تشکیل می‌دهد که با چالش بیابان‌زایی و فرسایش روبرو هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۵۵ درصد اراضی استان را نواحی بیابان و خشک تشکیل می‌دهد که با چالش بیابان‌زایی و فرسایش روبرو هستند.

وی افزود: به دلیل خشک‌سالی و نبود پوشش گیاهی، شاهد فرسایش زیادی در استان هستیم چراکه پوشش مهم‌ترین گیاهی خود، محافظ زمین در برابر وزش باد و فرسایش ناشی از آن محسوب می‌شود پس درنتیجه اگر پوشش گیاهی کاهش یابد هنگام وزش باد در عرصه‌های بیابانی و کویری میزان بیشتری فرسایش خاک صورت می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: در این استان میزان بسیار زیادی اراضی بیابانی وجود دارد که متأسفانه به دلیل خشک‌سالی و فرسایش خاک، روزبه‌روز به سمت بلااستفاده بودن پیش می‌روند و همچنین بر میزان کویری شدن اراضی طبیعی‌مان افزوده می‌شود لذا باید گفت در این استان شاهد پدیده بیابان‌زایی شدید هستیم.

علینقی حیدریان اظهار داشت: در بسیاری مناطق متأسفانه نگاه مردم به تاغ زارها و گیاهانی مانند گز که برای جلوگیری از فرسایش کاشته شده‌اند، نگاهی مبتنی بر تهیه هیزم آتش است که این امر باعث می‌شود پوشش گیاهی ما به مخاطره افتد و روزبه‌روز بر میزان پیشرفت کویر افزوده شود لذا این فرهنگ‌سازی باید در بین مردم شکل گیرد که سوزاندن پوشش گیاهی بیابان‌های استان، فرش قرمزی زیر پای کویر برای ورود به شهرهایمان است.

انتهای پیام / ق

۵۵ درصد اراضی استان سمنان را نواحی بیابان و خشک تشکیل می‌دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.