با وجود دیدار سران آمریکا و کره شمالی و وعده‌های دروغین واشنگتن به پیونگ‌یانگ برای برچیدن تحریم‌ها، کره شمالی همچنان با تحریم‌های آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود دیدار سران آمریکا و کره شمالی و وعده های دروغین واشنگتن به پیونگ یانگ برای برچیدن تحریم‌ها، کره شمالی همچنان با تحریم‌های آمریکا دست و پنجه نرم می کند.

روزنامه رودونگ سینمون که ارگان رسمی حزب حاکم کره شمالی محسوب می شود در شماره روز دوشنبه خود از آمریکا خواست تحریمهای این کشور را لغو کند. این روزنامه با تاکید بر این که کره شمالی از زمان برگزاری نشست سنگاپور، حسن نیت خود را نشان داده است آمریکا را ترغیب کرد تحریم‌های اقتصادی اعمال شده بر ضد پیونگ یانگ را بردارد.

مقاله این روزنامه کره شمالی و درخواست از آمریکا برای لغو تحریم‌های این کشور سه روز پس از آن منتشر شده است که سازمان ملل متحد در گزارشی محرمانه اعلام کرد کره شمالی برنامه های هسته ای و موشکی خود را رها نکرده و تحریم‌های سازمان ملل متحد را نقض کرده است. طبق گزارش محرمانه سازمان ملل متحد که خبرگزاری رویترز از آن اطلاع یافت، پیونگ یانگ تلاش می کند به چندین کشور آفریقایی و خاورمیانه از جمله یمن سلاح بفروشد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در دوازدهم ژوئن در نشست خود در جزیره گردشگری سنتوزا در سنگاپور بیانیه مشترکی را امضا کردند و در آن درباره پاکسازی شبه جزیره کره از سلاح هسته‌ای توافق کردند. در این نشست رهبر کره شمالی قول داد در ازای دریافت ضمانت‌های امنیتی و پایان یافتن رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی، برای عاری سازی شبه‌جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای تلاش کند با این حال در این نشست و بیانیه پایانی آن به چگونگی این تلاش‌ها و همچنین جدول زمانی خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی اشاره‌ای نشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، تحریم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار