سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور برای بازگرداندن بقایای اجساد سربازان کشته شده این کشور در جنگ کره، به پیونگ‌یانگ پولی پرداخت نکرده است.

نائورت: آمریکا برای بازگرداندن اجساد سربازان آمریکایی به کره شمالی پول نداده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور برای دریافت بقایای اجساد سربازان آمریکایی، که در طول جنگ کره در فاصله سال‌های 1953-1950 کشته‌ شدند، پولی به کره شمالی پرداخت نکرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد: نظام‌نامه آمریکا به وزارت دفاع این اختیار را می‌دهد تا به کره شمالی یا هر کشور دیگری برای هزینه‌های مربوط به بازیابی و نگهداری بقایای اجساد پرداخت صورت دهد. با این‌ حال کره شمالی درخواستی برای دریافت پول مطرح نکرده و هیچ پولی بین دو کشور رد و بدل نشده است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرده بود کره شمالی و آمریکا در ماه ژوئن مذاکراتی را در خصوص بازگرداندن بقایای اجساد سربازان این کشور، که طی جنگ کره کشته شدند، را صورت داده‌اند. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در دیدار ماه ژوئن خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سنگاپور برای کمک به واشنگتن برای بازیابی بقایای اعضای سرویس‌ها و زندانیان جنگی این کشور موافقت کرد.

روز جمعه یک هواپیمایی آمریکایی بقایای اجساد سربازان آمریکایی را از بندر ونسان کره شمالی به پایگاه هوایی اوسان در کره جنوبی منتقل کرد.

بنا به گزارش اسپوتنیک، قرار است مراسم رسمی بازگرداندن بقایای سربازان آمریکایی به وطن در اول آگوست برگزار شود و پس از آن بقایای اجساد این سربازان برای تشخیص هویت به هاوایی منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار