سازمان ملل در گزارشی مدعی شد کره شمالی با نقض قطعنامه‌های بین‌المللی همچنان به فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی خود ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، یک گزارش سازمان ملل به تازگی نشان داد که کره شمالی فعالیت های هسته ای و موشکی خود را متوقف نکرده است.

این گزارش که نتیجه 6 ماه تلاش و تحقیق کارشناسان درباره پایبندی کره شمالی به تحریم های سازمان ملل است نشان داد که پیونگ یانگ همچنان به ساخت و توسعه سلاح های هسته ای اش ادامه داده و تحریم های بین المللی را نقض کرده است.

در این گزارش 149 صفحه ای آمده است: کره شمالی فعالیت های هسته ای و موشکی خود را متوقف نکرده و همچنان به سرپیچی از قطعنامه های شورای امنیت از طریق افزایش حمل و نقل های غیرقانونی محموله های نفت و زغال سنگ با کشتی در سال 2018 ادامه داده است.

در بخش دیگری از این گزارش ادعا شده است که کره شمالی با سوریه همکاری های نظامی داشته و حتی تلاش کرده است به نیروهای انصارالله یمن هم سلاح بفروشد!

بر اساس این گزارش، پیونگ یانگ همچنین با نقض ممنوعیت صادرات پارچه، بیش از 100 میلیون دلار از محموله هایی از این کالا را بین اکتبر 2017 تا مارس 2018 به کشورهای چین، غنا، هند، مکزیک، سریلانکا، تایلند، ترکیه و اروگوئه صادر کرده است.

این گزارش پس از آن منتشر شد که به دنبال ملاقات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور، چین و روسیه از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کردند که تحریم های اعمال شده علیه پیونگ یانگ را کاهش دهد. چند روز پیش هم ترامپ در یک توییت از رهبر کره شمالی به دلیل بازگرداندن باقیمانده اجساد قربانیان جنگ کره به آمریکا تقدیر کرد.

شورای امنیت سازمان ملل از سال 2006 تاکنون در تلاش برای کاهش بودجه پیونگ یانگ برای برنامه های هسته ای و موشکی اش، تحریم هایی را علیه کره شمالی اعمال کرده است. این تحریم ها شامل ممنوعیت صادرات زغال سنگ، آهن، سرب، پارچه و غذاهای دریایی و واردات نفت خام و محصولات فرآوری شده است.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۴۲ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
چرامتوقف کندمگرآمریکاواسرائیل متوقف کردند.
آخرین اخبار