رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با رد احتکار دارو در اصفهان گفت : چنانچه مردم افزایش قیمت ناگهانی در داروها مشاهده کردند از طریق تلفن گویای 190 با ما در میان بگذارند تا رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی  اصفهان ، دیروز در جمع اصحاب رسانه تاکید کرد : مردم هرگونه شکایات خود در حوزه درمان ، بهداشت و دارو را با  تلفن گویای 190 اطلاع دهند ؛ هیچ کدام از اعتراض های درج شده در این سامانه بدون رسیدگی رها نمی شود.

وی با اشاره به اینکه هرکدام از تخلفات صورت گرفته با ذکر مشخصات دقیق درج می شود  افزود :پس از بررسی شکایت ها برخوردهای لازم در این زمینه انجام می شود و فرآیندهای اصلاحی صورت می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی  اصفهان درباره سامانه سیب ، سامانه پرونده الکترونیک سلامت نیزگفت : اطلاعات در نمایشگر سامانه ثبت می شود و مراحل راستی آزمایی  از طریق ارسال پیامک به  افراد انجام خواهد شد.به طور مثال از این افراد سوال می شود که آیا از خدمات ارائه شده راضی هستند یا نه؟

به گفته چنگیز اولین فایده این طرح برای خود فرد است زیرا این پرونده به صورت کاملا قانونمند در اختیار پزشک خانواده قرار می گیرد و در مرحله اول ، پزشک فرد را معاینه و در صورت لزوم به پزشک متخصص ارجاع می دهد ؛ پزشک متخصص پس از تجویز دارو،روند درمان او را پیگیری خواهد کرد.بنابراین بیمار با آرامش بیشتر پیگیر سلامت خود خواهد بود.

به گفته وی فایده دوم درج اطلاعات در این سامانه ، به دست آوردن اطلاعات جامع در زمینه بیماری ها ، سطح دسترسی ها وجغرافیای بیماری ها  است .درج این اطلاعات باید به صورتی باشد که هویت افراد و اطلاعات شخصی آنان قابل دسترسی برای سایرین نباشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین درباره وضعیت تخت های بیماران اعصاب و روان اظهار کرد: تعداد این تخت ها نسبت به جمعیت اصفهان مناسب است اما بخش اعصاب و روان بیمارستان خورشید به دلایل ساختاری ساختمان امکان بازسازی ندارد .

چنگیز تاکید کرد بخش اعصاب و روان نوجوان نیز باید در دستور کار قرار بگیرد زیرا این بیماران نه در بخش کودکان و نه در بخش بزرگسالان امکان بستری ندارند و بهتر است بخش جداگانه ای به این بیماران اختصاص داده شود.

وی تعداد تخت های اعصاب و روان بیمارستان فارابی را 250 تختخواب برشمرد و افزود : قراربر این است بخش های دیگری نیز به آن اضافه شود و بیمارستان فارابی به عنوان پایگاه ارجاعی بیماران شرق اصفهان توسعه پیدا کند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد : احتکار دارو در اصفهان نداریم و چنانچه مردم افزایش قیمت ناگهانی در داروها مشاهده کردند از طریق تلفن گویای 190 با ما در میان بگذارند تا رسیدگی شود.

انتهای پیام/س

نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.