سلیمانی گفت: مهم‌ترین برنامه بیمه مرکزی، رشد سهم حق بیمه از 2.3 درصد به 3.2 درصد است.

رشد 3.2 درصدی صنعت بیمه/ من بازنشسته نیستمبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در نشست خبری  امروز(دوشنبه 15 مردادماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به قانون اخیر مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: سابقه کاری من بیشتر از  24 سال نیست، به همین دلیل مشمول قانون بازنشستگی نمی‌شوم.

سلیمانی تصریح کرد: در چهارماه نخست امسال، مبلغ حق بیمه تولیدی حدود 11 هزار میلیارد تومان و خسارت پرداختی بیش از 6 هزار میلیارد تومان بوده بر همین اساس حق بیمه تولیدی حدود23.4 درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول گفت: در همین مدت، بالغ بر 19.1 میلیون بیمه نامه صادر شده و تعداد بیمه نامه‌های صادره 7.7 درصد رشد داشته است و سهم بخش غیردولتی از حق بیمه 66.3 درصد بوده است.

سلیمانی افزود: سهم رشد بیمه شخص ثالث 38.8 درصد، درمان 19.2 درصد و زندگی 13 درصد از کل بیمه نامه‌های صادره بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای ادغام شرکت‌های بیمه‌ای دارید یا خیر؟، گفت: باید آمادگی بین سهامداران به‌وجود آید، ما به عنوان ناظر نمی‌توانیم شرکت‌ها را ادغام کنیم.

 رئیس کل بیمه مرکزی تأکید کرد: برخی شرکت‌ها وضعیت خوبی دارند ولی روی چند شرکت در حال برنامه‌ریزی هستیم.

سلیمانی درباره خروج شرکت‌های بیمه اتکایی از کشور، گفت: وقتی برجام به نتیجه رسید، شرکت‌های اتکایی خارجی علاقه‌مند به همکاری با ایران شدند.

وی به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و افزود: خوشبختانه توان شرکت‌های ایرانی و بیمه مرکزی به اندازه‌ای هست که بتوان اتکایی را به داخل کشور انتقال داد.تمامی پوشش‌های اتکایی در بخش هوایی و دریایی را به خارج ارسال نکرده بودیم و زمانی که شرکت‌های اتکایی همکاری خود را قطع کردند، پوشش‌های اتکایی به داخل کشور انتقال داده شد.

 رئیس کل بیمه مرکزی گفت: سهام شرکت بیمه ایران بعد از 3سال با اصلاح صورت‌های مالی به صورت بلوکی قابل عرضه در بورس است.

سلیمانی افزود: در بخش بیمه‌های زندگی بسیار عقب هستیم و مقرر شده طی برنامه‌ای سهم بیمه‌های زندگی را به ٢٠ درصد برسانیم.

رئیس کل بیمه مرکزی، تصریح کرد: قصد داریم سهم شرکت‌های بیمه غیردولتی و توانگری مالی شرکت‌های بیمه را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار