رسانه‌های محلی سنگاپور گزارش دادند دولت این کشور قصد دارد در برخی مبادی ورودی از مسافران اسکن چشم بگیرد.

اسکن چشم از مسافران در مبادی ورودی سنگاپوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه های محلی سنگاپور روز دوشنبه گزارش دادند دولت این کشور قصد دارد در برخی مبادی ورودی از مسافران اسکن چشم بگیرد. این اقدام سنگاپور آزمایش نوعی فناوری پر هزینه است که می تواند روزی جایگزین روش استفاده از اثر انگشت برای تایید هویت افراد شود.

گرفتن اسکن چشم از مسافران در برخی مبادی ورودی به سنگاپور تازه ترین ابتکار مرتبط با فناوری های پیشرفته در جنوب شرق آسیا است که سبب نگرانی فعالان حقوق بشر شده و به نگرانی های مرتبط با حریم خصوصی افراد دامن زده است؛ هدف از این تلاش های دولت سنگاپور بهبود کارآمدی در نقاط ورود و خروج مسافر و تقویت زیرساخت های امنیتی در شرایطی است که تهدیدهای ناشی از حضور شبه نظامیان در منطقه جنوب شرق آسیا تشدید شده اند.

فناوری شناسایی عنبیه چشم که در کشورهای دیگر از جمله آمریکا و انگلیس با درجات مختلفی از موفقیت آزمایش شده است به باور متخصصان پنج بار بیشتر از روش کنونی استفاده از اثر انگشت هزینه دارد.

قرار است از این فناوری در یک گذرگاه در شمال سنگاپور در مرز با مالزی و همچنین در یک پایانه دریایی که به مسافران مجمع الجزایر اندونزی خدمات می دهد، استفاده شود. این فناوری در فرودگاه شناخته شده چانگی سنگاپور هم برای شناسایی مسافران به کار گرفته خواهد شد.

همچنین دولت سنگاپور قصد دارد حدود صد هزار دوربین و سنسور مجهز به این فناوری را در سراسر سنگاپور به کار بگیرد. سنگاپور در سال های اخیر بارها تاکید کرده هدف مقابله با توطئه های شبه نظامیان است و وقوع حوادث مرتبط با این گروه ها یک امر حتمی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، دانستنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار