مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت:سال زراعی جاری ۴۳۰ هکتار از مزارع پنبه به روش مکانیزه کشت شد که نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد بیشتر شده است.

افزایش ۹۰ درصدی کشت مکانیزه پنبه در تایبادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛محمد میری مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: توسعه و احیا کشت پنبه، افزایش کمی و کیفی تولید محصول و صرفه جویی در مصرف آب مهمترین اهداف کشت مکانیزه پنبه بود و اکنون سطح زیر کشت پنبه در تایباد هزار و ۲۸۰ هکتار و میانگین برداشت پنبه از هر هکتار دو تن و ۲۰۰ کیلوگرم است.

وی ادامه داد: پارسال سه هزار و ۲۵۰ تن پنبه در این شهرستان برداشت شد که ۹۵ درصد این محصول توسط ۱۲۴ بهره بردار در دشت کرات کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: ۱۰ تن بذر پنبه مناسب با شرایط اقلیمی و مبارزه با کنترل آفات در بین کشاورزان پنبه کار توزیع و برای دومین سال متوالی در 'مزرعه مقایسه ارقام پنبه' این شهرستان در سطح یک هکتار هفت رقم مختلف پنبه کشت شد.

میری افزود: تایباد ۴۳ هزار هکتار زمین زراعی و باغی با هفت هزار بهره بردار دارد که سالانه ۲۵ نوع محصول زراعی و ۲۰ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می‌شود.

انتهای پیام//ز. ج
 

۲۸۰ هکتاردر تایباد زیر کشت پنبه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.