دبیر کمیسیون هماهنگی شورای نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان گفت:در چهار ماهه نخست امسال یک‌هزار و ۶۳۳ فقره پرونده قاچاق در سطح استان تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،رضا میرزایی صبح امروز در چهارمین جلسه کمیسیون اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که با حضور مسئولان در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به آمار کشفیات اظهار داشت: در چهار ماهه نخست امسال، ۱۲۴ هزار و ۱۳۵ بطری مشروبات الکلی در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: همچنین از ابتدای امسال تاکنون، ده میلیون و ۹۰۳ هزار و ۹۴۵ نخ سیگار کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۳ درصد کاهش یافته است.

دبیر کمیسیون هماهنگی شورای نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان تصریح کرد: در چهار ماهه نخست سال‌جای، ۲۶۹ هزار و ۹۷۵ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶۳ درصد کاهش داشته است

وی از کشف یک ملییون و ۷۳۴ هزار و ۷۳۶ داروی قاچاق در استان خبر داد و بیان کرد: میزان کشفیات انجام شده از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۷ درصد افزایش داشته است.

میرزایی افزود: همچنین در چهار ماهه نخست امسال دو هزار و ۴۵۹ دستگاه موبایل کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۱ درصد کاهش یافته و این نشان می‌دهد که طرح رجیستری، طرح موفقی بوده است.

وی از کشف ۵۴۸ هزار و ۱۳۱ لیتر سوخت قاچاق در استان خبر داد و اظهار کرد: میزان کشفیات انجام شده از افزایش ۳۰ درصدی برخوردار بوده و دلیل آن هم تفاوت قیمت سوخت در داخل کشور با آنسوی مرز‌ها بوده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان گفت: در چهار ماهه نخست سال‌جاری، ۱۵ هزار و ۱۱ دستگاه تجهیزات ماهواره‌ای، یک‌هزار و ۹ دستگاه لوازم صوتی و تصویری و یک‌هزار و ۷۳۷ لوازم خانگی قاچاق در استان کشف شده که آمار کشفیات هرکدام نسبت به مدت مشابه سال گذشته به‌ترتیب ۲۵ درصد کاهش، ۸۶ درصد کاهش و ۸ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در همین مدت مذکور، ۸۰ هزار و ۴۰۰ کیلو برنج، ۶۴۸ کیلو گرم چای، ۱۲ هزار و ۶۱۱ متر پارچه، ۱۷۹ هزار و ۹۴۸ ثوب البسه، سه هزار و ۶۸۰ رأس احشام، ۴۳۹ قطعه وسایل نقلیه، یکهزار و ۵۷۴ قطعه لوازم یدکی قاچاق در سطح استان کشف شده که آمار کشفیات هر کدام نسبت به مدت مشابه سال گذشته به‌ترتیب ۱۲۵ درصد افزایش، ۸۸ درصد کاهش، ۵۲ درصد کاهش، یک درصد افزایش، ۱۶ درصد کاهش، ۴۸ درصد کاهش و ۷۹ درصد کاهش داشته است.

دبیر کمیسیون هماهنگی شورای نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان خاطر نشان کرد: در چهار ماهه نخست امسال یک‌هزار و ۶۳۳ فقره پرونده قاچاق در سطح استان تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در چهار ماهه نخست امسال ۹۳۹ متهم دستگیر و ۳۳ باند قاچاق کالا در استان منهدم شده که هرکدام نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد کاهش و ۱۳ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/م

کشف یک ملییون و ۷۳۴ هزار داروی قاچاق در استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.