فعالیت ۱۰۵ واحد پرورش بوقلمون گوشتی و ۶۰ واحد شترمرغ در استان اصفهان ، این استان را در رتبه اول کشوری در تولید این دو نوع گوشت با کیفیت قرار داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،زهرا فیضی مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در این باره گفت :  ۱۰۵ واحد پرورش بوقلمون گوشتی با ظرفیت ۷۰۰ هزار قطعه در این استان فعال است که با تولید سالانه هشت هزار تن گوشت بوقلمون سبب شده است تا اصفهان رتبه اول کشور را در این زمینه به دست بیاورد.

وی همچنین از رتبه اول تولید شتر مرغ در اصفهان خبر داد و افزود:  تعداد ۶۰ واحد شترمرغ در استان اصفهان با ظرفیت ۱۰ هزار قطعه شترمرغ فعال است که در سال ۸۰۰ تن گوشت شتر مرغ تولید می کند.

مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در باره فعالیت مرغداری در استان هم اظهار داشت : یک هزار و ۸۵۰ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۳۶ میلیون قطعه در دوره و با تولید سالانه ۱۶۰ هزار تن گوشت مرغ داریم که به رتبه اول در ظرفیت تولید و رتبه دوم در تولید گوشت مرغ در کشور رسیده ایم.

زهرا فیضی بیان داشت: همچنین ۱۸۶ واحد فعال تولید تخم مرغ داریم که در سال حدود ۹۵ هزار تن تخم مرغ تولید می شود که رتبه دوم کشوری را در ظرفیت و تولید تخم مرغ در استان اصفهان دارد.

وی تصریح کرد: تعداد ۱۵ واحد فعال مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۷۰۰ هزار قطعه و تولید بیش از ۶۰ میلیون تخم مرغ نطفه دار در اصفهان وجود دارد.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: تعداد ۱۰ واحد بلدرچین فعال در استان با ظرفیت حدود ۷۰۰ هزار قطعه و تولید سالانه یک هزار تن گوشت بلدرچین اقدام به تولید می کنند.

زهرا فیضی افزود: درخواست های تغییر کاربری مرغ گوشتی به بوقلمون، پولت بومی و سایر ماکیان قابل انجام است که حداقل فاصله با واحد طیور مجاور یک هزار متر، در شعاع سه کیلومتری واحد مورد نظر است.

 

انتهای پیام/م

 فعالیت ۱۰۵ واحد پرورش بوقلمون گوشتی و ۶۰ واحد شترمرغ در استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.