رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اصفهان اعلام کرد: با توجه به اینکه بوقلمون از حساس ترین گونه پرندگان به آنفلوآنزای فوق حاد است بنابراین نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای جدی باید روی بوقلمون صورت گیرد.

مصطفی کردآبادی به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در این باره گفت:  نظارت‌های بهداشتی گله‌های مادر بوقلمون در تمامی مراحل از ورود جوجه یک روزه مادر تا زمان تولید تخم نطفه‌دار و جوجه یک روزه بر اساس دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور، در بازه‌های زمانی ۴۵ و ۹۰ روزه با آزمایش های دوره‌ای انجام می‌گیرد.

وی  با اشاره به اینکه اصفهان به دلیل ظرفیت های بالا در تولید بوقلمون توانسته به قطب پرورش این پرنده گوشتی در کشور تبدیل شود و در هر دوره ظرفیت جوجه ریزی ۶۵۰ هزار قطعه را دارد. ، اظهار داشت: با این حال عمده جوجه‌های یک روزه بوقلمون از خارج کشور وارد می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور استان اصفهان با اظهار اینکه پرورش بوقلمون به شیوه صنعتی و امروزی به چند دهه اخیر بر می‌گردد، تصریح کرد: این صنعت از سال ۸۲  با نگاهی فراگیر با حمایت دولت و اقدامات برنامه ریزی شده وارد مرحله جدیدی شد و  به رغم تولید عمر کوتاه خود از رشد کمی مطلوب و پرشتابی برخوردار بوده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.