چین و سنگاپور متعهد به تقویت همکاری های دو جانبه شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین و سنگاپور متعهد به تقویت همکاری های دو جانبه شدند.

حلیمه یعقوب، رئیس جمهور سنگاپور و وانگ یی، مشاور دولت و وزیر امور خارجه چین، در سنگاپور با یکدیگر دیدار کردند و متعهد شدند همکاری های دو جانبه خود را تقویت کنند.

رئیس جمهور سنگاپور تأکید کرد سنگاپور و چین روابط دوستانه ای با یکدیگر دارند و همکاری دوجانبه آنها در زمینه های مختلف نتایج مثبتی به بار آورده است.

وی گفت امیدوارم دو کشور به راه های جدیدی برای تقویت همکاری دوجانبه مفید و سرعت بخشیدن به مذاکرات درباره توافقنامه تجارت آزاد دست یابند.

وزیر امور خارجه چین نیز یادآور شد سال 2018، چهلمین سالگرد سیاست اصلاحات و باز شدن درهای چین به روی کشورهای خارجی و نیز سفر دنگ شیائوپینگ، رئیس جمهور سابق چین به سنگاپور است.

وی همچنین افزود سنگاپور در مراحل مختلف فرآیند اصلاحات و شکوفایی اقتصادی چین سهیم بوده است. پکن از اینکه سنگاپور یکی از نخستین کشورهایی است که به گونه ای پویا از ابتکار عمل "کمربند و جاده" که پکن پیشنهاد آن را مطرح کرده است حمایت می کند و می خواهد در آن شرکت کند، قدردانی می کند.

وی خاطرنشان کرد تمایل چین و سنگاپور برای تحقق ابتکار عمل "کمربند و جاده" نه تنها فرصت های جدیدی را برای روابط دو جانبه فراهم می کند، بلکه انگیزه جدیدی برای توسعه سنگاپور می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار