رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: از مسافران و گردشگران می‌خواهم در زمان تفریح در بوستان‌ها های ساحلی و رودخانه دز توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا پورآئین، رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: آب رودخانه دز با وجود زلالی برای آشامیدن مناسب نیست  و از مسافران و گردشگران می خواهم در زمان تفریح در بوستان ها های ساحلی و رودخانه دز توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به قابل شرب نبودن آب رودخانه ها افزود: آب های سطحی مانند آب رودخانه ها قابل شرب نبوده لذا گردشگران نباید از آب رودخانه برای آشامیدن استفاده کنند .

پورائین بیان داشت: اگر آب رودخانه جوشیده شود مشکل بهداشتی نخواهد داشت و می توان مصرف کرد و گردشگران می توانند برای تهیه چای از آب جوشیده رودخانه استفاده کنند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول افزود: سبزی و میوه برای شست و شو نیاز به آب بهداشتی و سالم دارند و با آب رودخانه نمی توان آن ها را شست و شو کرد ولی برای شست و شوی دست و صورت می توان از آب رودخانه استفاده کرد.

پورآئین گفت: تعرق زیاد ، بالا رفتن دمای بدن،حالت تهوع، سرگیجه ، اسهال ، استفراغ ، بالا رفتن ضربان قلب را از علائم گرمازدگی است و شهروندان در صورت مشاهده هر یک از این علائم به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنند و در این شرایط هنگام مصرف مواد غذایی از آب لیمو یا لیموترش استفاده کنند تا عوامل بیماری زا با این روش از بین بروند.

انتهای پیام/م

توصیه های بهداشتی برای گردشگران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار