2 پروژه آبرسانی روستایی چمیان در شهرستان کارون امروز، 29 فروردین ماه با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، درویشعلی کریمی، مدیرعامل شرکت آبفا روستایی خوزستان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح 2 پروژه آبرسانی روستایی ایستگاه تقویت فشار شهدای مدافع حرم و آبرسانی به روستای کوی امام حسین (ع) در شهرستان کارون، بیان داشت: 7 روستای مسیر چمیان و کوی امام حسین(ع) که تا پیش از این از آب شرب سالم و بهداشتی محروم بودند، سبب بهره مندی ساکنان این روستاها از این نعمت شد.

وی در ادامه تصریح کرد: پروژه های مذکور توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان و با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی، استانی و جاری شرکت انجام شدند.

کریمی اذعان داشت: پروژه شهدای مدافع حرم، 6 روستا را با جمعیتی بالغ بر 5 هزار نفر و کوی امام حسین (ع) نیز یک روستا با جمعیت یک هزار و 530 نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

مدیرعامل شرکت آبفا روستایی خوزستان گفت: آب شرب 6 روستای تحت پوشش شهدای مدافع حرم از تصفیه خانه شهدای شرق کارون و آب شرب روستای امام حسین(ع) از خط انتقال آب حیات تامین می گردد.

این مقام مسئول درخصوص جزئیات پروژه ایستگاه تقویت فشار شهدای مدافع حرم اظهار کرد: 20 کیلومتر خط انتقال و 17 کیلومتر شبکه توزیع آب شرب با اعتبار 90 میلیارد ریال کارگزاری شده است.

درویشعلی کریمی اذعان داشت: برای پروژه آب شرب روستای امام حسین (ع) شهرستان کارون در فاز نخست 10 میلیارد ریال اعتبار برای یک هزار و 200 متر خط انتقال و 6 هزار و 300 متر شبکه توزیع آب شرب کارگزاری شده است.

وی در ادامه افزود: در این پروژه مخزن بتنی به حجم هزار متر مکعب احداث شده و پروژه توان توزیع 2 هزار متر مکعب آب شرب در شبانه روز را دارد.

کریمی اظهار داشت: با آبدار شدن همه روستاهای شهرستان کارون از این پس بحث افزایش ارتقاء سطح کیفی آب پیگیری خواهد شد.
رضا اردکانیان، وزیر نیرو ظهر امروز، چهارشنبه در سفری 2 روزه و به منظور کلنگ زنی و بهره برداری از چندین طرح در حوزه‌های آب و برق از طریق فرودگاه آبادان وارد خوزستان شد.

انتهای پیام/گ

آب به روستاهای کارون رسید

برچسب ها: شرکت آبفا ، انتقال آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.