معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: طبق آمار سامانه و بر اساس قرارداد منعقد شده با بانک ها، امروز استان کرمان رده 16 کشوری را در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی دارد.

کرمان رتبه 16 کشور را در پرداخت تسهیلات عشایری داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در جلسه تبادل نظر درباره تسهیلات روستایی استان کرمان افزود: واگذاری تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری کار بسیارارزنده دولت تدبیر و امید است.

وی بر لزوم تسریع و تسهیل روند پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری تاکید کرد و اظهارداشت: در صدور و ابلاغ آئین نامه ها و دستورالعمل ها باید ضمن تدوین روان ترآنها، پس از دو ماه از صدور، بازرسی های لازم را انجام دهند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: 70 درصد اعتبار از سهم 100 درصدی هر استان در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی ابلاغ شده است که 30 درصد آن در اختیارکارگروه ملی برای رقابت بین استان ها و بخش ها گذاشته شده است.

رضوی با اشاره به اینکه در اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، توزیع منطقی بین شهرستان ها و روستاها نیز مورد توجه ویژه است، گفت: در قانون آمده که سند رسمی روستایی ملکی، مسکونی و واحد تولیدی، سفته و ماشین الات طرح برای افراد روستایی به عنوان ضمانت دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری مورد قبول باشد و بانک باید این موارد را قبول کنند.

وی اظهارداشت: اعلام کرده ایم که آورده متقاضیان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی نباید به صورت یکجا آورده شود و بانک ها باید این موضوع را مورد توجه داشته باشند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد: یکی از مشکلات موجود در مسیر پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، ارزیاب های بانک ها هستند و برای حل این مشکل معاون عمرانی استانداری کرمان می تواند دو کارشناس رسمی دادگستری را برای هر شهرستان تعیین کند تا نسبت به ارزیابی قیمت املاک اقدام کنند.

رضوی با اشاره به اینکه استان کرمان زمینه لازم برای انجام کارهای بزرگ صنایع دستی را دارد، گفت: در این راستا نیاز به آموزش و ایجاد زمینه خرید تضمینی محصولات تولیدی است.

وی بر برگزاری جلسه مشترک روسای بانک های شهرستان ها در یکی از شهرستان ها نیز تاکید کرد.

سرپرست استانداری کرمان نیز با بیان اینکه در سال گذشته از سهمیه پیش بینی شده در حوزه اشتغال زایی بیشتر کار شده است، گفت: در سال 96 سهمیه استان کرمان 34 هزار و 200 شغل بوده است که حدود 36 هزار شغل در استان کرمان محقق شد.

محمدجواد فدائی با اشاره به اینکه در جذب تسهیلات روستایی با مشکلاتی روبرو هستیم، گفت: یکی از این مشکلات این است که روستائیان، وثیقه قابل قبول بانک ها را ندارند و البته بانک ها نیز سختگیری می کنند.

وی اظهارداشت: مشکل دیگر روستائیان در دریافت تسهیلات این است که سهم آورده را ندارند و یا اینکه بانک ها آورده را در ابتدای کار می خواهند و همچنین برخی افراد نیز به دلیل چک های برگشتی امکان دریافت این تسهیلات را ندارند.

انتهای پیام/ی

روستائیان وثیقه قابل قبول بانک ها را ندارند

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار