مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن انبه پاکستان از خردادماه امسال تاکنون از طریق مبادی رسمی و قانونی برای تامین نیاز کشور وارد این استان شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غلامحسین تیموری مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سالانه انبه  پاکستان مورد استفاده کشور از طریق مرز زمینی میرجاوه و پیشین سرباز و مرز دریایی چابهار، بندرعباس و بوشهر و هوایی از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شود که افزون بر ۹۰ درصد این واردات از طریق سه مرز رسمی سیستان و بلوچستان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۲۰ تا ۲۵ هزارتن انبه وارد کشور می‌شود گفت: این واردات براساس مجوز رسمی وزارت جهاد کشاورزی که از سال ۹۲ برای پنج میوه گرمسیری موز، انبه، پاپایا، آناناس و نارگیل گرفته شده است انجام می‌شود.

تیموری ادامه داد: واردات انبه همه ساله در سیستان و بلوچستان از خرداد آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: انبه‌ها برای تامین نیاز کشور با رعایت مسائل قرنطینه‌ای و نظارت کارشناس سازمان جهاد کشاورزی و گمرک وارد سیستان و بلوچستان می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: هموطنان باید توجه داشته باشند که انبه‌های وارداتی داخل جعبه‌های چوبی بدون رعایت مسائل بهداشتی به صورت قاچاق وارد می‌شود که مصرف آنان توصیه نمی‌شود.

وی با اشاره به تولیدات انبه سیستان و بلوچستان گفت: همچنین همه ساله ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن انبه از باغات این استان برداشت می‌شود که ۹۰ درصد انبه تولیدی به صورت سبز برای تهیه ترشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ع

 انبه پاکستان وارد سیستان و بلوچستان شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار