دو تیم نساجی قائمشهر و تراکتورسازی تبریز در چارچوب هفته دوم لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام تبریز به رقابت می‌پردازند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نساجی و تراکتور در حالی به مصاف هم می‌روند که هیچ کدام در هفته اول نتیجه مطلوبی نگرفتند و این سه امتیاز برای هر دوی آن‌ها اهمیت فراوانی دارد.

نساجی تازه وارد کار خود را با شکست مقابل ذوب آهن آغاز کرد و تراکتور در مقابل دیگر تیم تازه لیگ برتری شده یعنی نفت مسجد سلیمان به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست پیدا نکرد.

پرشور‌های تبریزی که فصل قبل از سوی کمیته انضباطی متخلف شناخته و محروم شدند، حالا این محرومیت گریبان تراکتور این فصل را گرفت و بازی این دو تیم سرخپوش و پرطرفدار لیگ برتر جمعه ١٢ مرداد ساعت ۲۰ در ورزشگاه خالی از تماشاگر یادگار امام تبریز برگزار خواهد شد.

پیش بازی تراکتور-نساجی: ٣ امتیاز حیاتی اول

نساجی قائمشهر، نباختن از هر چیزی مهمتر است

اگرچه در مازندران بحث در مورد صعود نساجی به لیگ برتر با مصاحبه مالک باشگاه خونه به خونه و انتشار فایل‌های صوتی جدید بالا گرفته و تنش بین دو باشگاه هم استانی هر روز وارد مرحله جدیدی می‌شود، جواد نکونام تاکنون در مقام پاسخ برنیامد تا حواشی به کار او لطمه نزند.

مصاحبه‌های سرمربی جوان نساجی نشان می‌دهد وی از سختی کار خود کاملا آگاه است و نیز خوب می‌داند امتیازات هفته‌های آغازین که معمولا هنوز تیم‌ها شکل واقعی خود را پیدا نکرده اند، چه اهمیت فراوانی دارد.

انتظار می‌رود نساجی که هفته اول مقابل چشمان هواداران پرشور خود شکست خورد، در این بازی مقابل تراکتور متمول و دگرگون شده برای کسب حداقل امتیاز پا به میدان بگذارد، که اگر به این مهم دست یابد یقینا نتیجه بدی نخواهد بود.

از صحبت‌های سرمربی نساجی در کنفرانس خبری پس از بازی با ذوب آهن که یکی از دلایل باخت تیمش را نبود بازیکنانی با تجربه بازی در لیگ برتر دانست، تغییر در ترکیب نساجی با توجه به عملکرد برخی بازیکنان این تیم اجتناب ناپذیر خواهد بود.

رونمایی از امید سینگ وینگر سرعتی، جرج ولیسیانی که به تازگی جذب شده و همچنین استفاده از محمد صادق بارانی در ترکیب ثابت از جمله تحولاتی است که پیش بینی می‌شود در نفرات اصلی تیم سرخپوش قائمشهری رخ دهد.

خروج برخی بازیکنان از ترکیب نیز محتمل به نظر می‌رسد، بازیکنانی نظیر مهرداد عبدی، محمدعرفان معصومی و نیز شاهین مجیدی که اشتباه مرگبارش به باخت نساجی منجر شد، به نظر می‌رسد هنوز بالا بودن سطح لیگ برتر را هضم نکرده اند.

پیش بازی تراکتور-نساجی: ٣ امتیاز حیاتی اول

از آنجاییکه احتمال آن می‌رفت تیم بی تجربه نساجی در مقابل هزاران هوادار تبریزی دچار مشکل شود، نبود هواداران پرشور میزبان می‌تواند اولین نقطه قوت نساجی باشد.

حضور حامد لک در درون دروازه و عملکرد نسبتا خوبش در بازی اول می‌تواند نقطه قوت دوم نساجی باشد، دروازبانی که اگر در روز خوبش باشد گل زدن به او برای مهاجمان حریف بسیار سخت خواهد بود.

پیش بازی تراکتور-نساجی: ٣ امتیاز حیاتی اول

ناهماهنگی و شکاف موجود میان حامد شیری و فرشاد فرجی در بازی اول موجب شد مهاجمان ذوب آهن هر وقت که اراده کردند، بر روی دروازه نساجی خطر آفریدند، اگرچه در نهایت از یک موقعیت خود بهره بردند.

بررسی عملکرد حامد شیری در بازی اول گویای این مطلب است که او با بازی در دفاع آخر و وظایف سنگین یک دفاع مستحکم کاملا بیگانه است و جا افتادن نقش جدید در ذهن وی، نیاز به کار و تلاش بیشتر دارد.

تراکتور، تیم متمولی که متحول شده است

تحولات عظیم و بنیادی در محبوب‌ترین تیم تبریز رخ داد، تحولاتی که همه عوامل و ساختار باشگاه، از مالکیت و مدیریت تا کادر مربیگری و بازیکنان تیم را در برگرفته است.

زنوزی مالک بلند پرواز تیم گسترش فولاد که سودای به دست گرفتن عنان پرطرفدار‌ترین تیم آذربایجان را در سر داشت، بلاخره به مراد خود رسید و در همان مصاحبه‌های نخست پس از گرفتن مالکیت تراکتور، وعده تشکیل تیمی رویایی، قدرتمند و پرستاره را به هواداران داد.

در گام اول ارطغرل ساغلام مربی نامدار ترکیه‌ای که تیمش علیرغم ارائه فوتبال تماشاگرپسند در نتیجه گیری ناموفق بود، از تیم کنار رفت و به جای او، جان توشاک سرمربی سابق رئال مادرید بر روی نیمکت تراکتور نشست.

محمد ایرانپوریان، محمد ابراهیمی، مهدی کیانی، فرزاد حاتمی، هادی محمدی، عارف آقاسی و ارسلان مطهری از جمله بازیکنانی بودند که یا به خواسته خود و یا به دستور باشگاه از تیم کنار رفتند.

تراکتور در نقل و انتقالات فعال بود و قبل از انتخاب سرمربی (!) و با مشاوره‌های رضا مهاجری سرمربی سابق پدیده که حالا نقش مشاور مدیرعامل را داشت بازیکنانی نظیر محسن فروزان، علیرضا نقی زاده، محمد طیبی، علی عبدالله زاده، رضا آقابابایی، محمد اهل شاخه و یوسف سیدی جذب شدند و در ادامه به خواسته مربی ولزی، هری فورستر و آنتونیو استوکس نیز به این تیم پیوستند.

اما مسعود شجاعی و اشکان دژاگه دو کاپیتان بزرگ تیم ملی بمب‌های نقل و انتقالاتی بودند که نیمه شب گذشته (۵ شنبه) به تراکتور پیوستند تا این تیم رویایی‌تر از گذشته باشد.

تراکتورسازان تبریز که این فصل تدارک خوبی برای کسب موفقیت در لیگ برتر دیده اند، در بازی اول مقابل نفت مسجد سلیمان با هوای داغ و شرجی این شهر، به تساوی رسیدند اگرچه نفت تازه وارد موقعیت‌های فراوان گلزنی را از دست داد.

پیش بازی تراکتور-نساجی: ٣ امتیاز حیاتی اول

حضور جان توشاک سرمربی سرشناس و نامدار ولزی روی نیمکت تراکتور و نیز دو بازیکن اسم و رسم دار جدید که قرار است در این بازی به میدان بروند، نقطه قوت بزرگ تراکتور به شمار می‌روند.

تراکتور خواسته یا ناخواسته بازیکنانی را از دست داد که فصل قبل اسکلت تیم را تشکیل می‌دادند و در پست‌های خود، بازیکن کلیدی تیم و از جمله ستارگان لیگ بودند.

اگرچه بازیکنان جدید جزو بازیکنان با کیفیت و درجه یک به شمار می‌روند، اما یقینا هماهنگی و یک دست شدن تیم فرآیندی زمان بر است که می‌تواند بر روی نتیجه گیری تراکتور در لیگ برتر تاثیرگذار باشد.

محرومیت تماشاگران، اما بزرگترین فقدان برای تراکتوری است که همیشه بر روی تشویق طرفداران متعصب خود حساب می‌کند و آن‌ها همیشه بزرگترین قوت قلب برای بازیکنان و کادر مربیگری این تیم بوده اند، محرومیتی که قطعا بر روی جذابیت مسابقه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

پیش بازی تراکتور-نساجی: ٣ امتیاز حیاتی اول

قضاوت بازی تراکتور و نساجی بر عهده رضا کرمانشاهی است که علیرضا ایلدروم، جواد مداح و علی صفایی او را در این بازی همراهی می‌کنند و ناظر فدراسیون در این مسابقه نیز حسین خانبان خواهد بود.

محرومیت تماشاگران و اکران بازی که می‌توانست با نام‌های بزرگی، چون جواد نکونام، جان توشاک، هری فورستر و انتونی استوکس هیجان فراوانی به همراه داشته باشد، اتفاق ویژه و تلخ این بازی خواهد بود.

پیش بازی تراکتور-نساجی: ٣ امتیاز حیاتی اول

گزارش از حامد گلی
انتهای پیام/آ

برچسب ها: فوتبال ، وزارت ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.