مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: استقرار میز خدمت در راستای تحقق منشور حقوق شهروندی است.

استقرار میز خدمت در آموزش‌وپرورش بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناصر کرمی صبح چهارشنبه در نشست نخصصی میز خدمت با توجه به تنوع فعالیت ها و سردرگمی مردم در امور اظهار داشت: میز خدمت علاوه بر خدمت و تکلیف اداری یک ضرورت برای سازمان است.

کرمی ادامه داد: کشورهای توسعه یافته چند دهه پیش این اقدام را در سازمان های خود اجرا کردند و کشور ما نیز در این مسیر گام های مثبتی همچون پرداخت های الکترونیکی برداشته است و باید سعی داشته باشیم این فعالیت ها با پیشرفت بیشتری اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: میز خدمت در راستای پروژه مهم منشور حقوق شهروندی اجرا می‌شود که با دستور مستقیم رئیس جمهور به دستگاه ها ابلاغ شده است.

کرمی تصریح کرد: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و منشور حقوق شهروندی از اقدامات موثر دولت بوده است که در راستای شفافیت کامل اطلاعات باید اجرا شود.

وی یادآور شد: مجموعه فعالیت‌های قابل اجرا در میز خدمت به این بخش ابلاغ می‌شود و کارشناسان در ادارات داخلی باید نسبت به میز خدمت و منشور حقوق شهروندی اطلاعات کامل‌تری را بدست آورند.

این مقام مسئول افزود: منشور حقوق شهروندی و قانون انتشار و دسترسی آزاد عموم به اطلاعات اگر به طور صحیح اجرا شود خدمات میز خدمت کارایی بهتری خواهد داشت.

کرمی ادامه داد: بخشی از فعالیت‌های میز خدمت سخت افزاری و بخشی دیگر در گرو خلاقیت‌ها و نرم‌افزار است که البته در پورتال اداره کل آموزش و پرورش استان اطلاعات لازم در راستای اطلاع رسانی و میز خدمت بارگزاری شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: میز خدمت ورودی و خروجی سازمان است و باید عزم همگانی و جدی پشت این امر باشد. هدف ما در میز خدمت تسریع خدمات به مردم است و همه اطلاعات به جز اطلاعات طبقه بندی شده و شخصی همکاران باید در دسترس مردم باشد.

انتهای پیام/م

تحقق منشور حقوق شهروندی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.