معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران تالاسمی خواست تا مصرف دارو‌های ایرانی را در اولویت قرار دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کشاورزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به تالاسمی خواست تا با توجه به وضعیت خاص کشور و همچنین تولید قسمت عمده‌ای از دارو‌های مورد نیاز در داخل کشور، مصرف دارو‌های ایرانی را در اولویت قرار دهند.

وی ادامه داد: تمام تلاش دانشگاه در حوزه درمان، دارو و غذا، رضایتمندی بیماران، به ویژه بیماران خاص بوده و امیدواریم با همراهی آنان، رضایتمندی عمومی افزایش یابد.

معاون درمان دانشگاه، تصریح کرد: بیماران خاص به علت ماهیت بیماری مزمن خود، اغلب با مشکلات متعددی مواجه می شوند که این مسأله ضرورت توجه به مسائل روحی روانی در این بیماران را دو چندان می کند.

کشاورزی اضافه کرد: در همین راستا، علاوه بر راه اندازی واحد مشاوره روانشناسی و روانپزشکی در بیمارستان شهید آیت الله دستغیب، در مراکز قطب درمان شامل مرودشت، فیروزآباد، کازرون، داراب و نورآباد نیز طی سال گذشته، واحدهای مشابهی برای خدمات رسانی راه اندازی شد که گامی در مسیر ارتقای خدمات درمانی به این بیماران است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یک هزار و ۳۷۶ بیمار تالاسمی را در ۲۲ مرکز تحت پوشش قرار داده و به آنان خدمات ارائه می دهد، همچنین در استان فارس، شهرهای شیراز، داراب، نورآباد، کازرون و مرودشت بیشترین آمار بیماران مبتلا به تالاسمی را به خود اختصاص داده اند.

عبدالخالق کشاورزی بیان کرد: بخش تالاسمی مرکز آموزشی درمانی شهید آیت الله دستغیب شیراز، با خدمات رسانی به ۷۴۲ بیمار تالاسمی، به عنوان یکی از معدود مراکز جامع تالاسمی در سطح کشور فعالیت دارد و این موضوع در بازدیدهای مئوولان وزارت بهداشت از این مرکز مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/ن

وضعیت قیمت داروی بیماران تالاسمی

 

برچسب ها: تغذیه ، غذا و دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار