کمیته برنامه راهبردی شهرداریها در 8 شهر خراسان جنوبی با مجوز استانداری شروع به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ حلاج مقدم مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گفت: برنامه راهبردی از سوی وزارت کشور در سال 94 به تمام شهرداریها و استانداریهای ابلاغ شد تا به نیاز مدیریت شهری پاسخ بدهد .

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی می تواند درکنار سایر برنامه های توسعه شهری همچون طرح جامع تفضیلی و کاربریهای اراضی، به آینده توسعه شهری به شکل هدفمند و با اتکا به مشارکت همه بهره برداران بپردازد، افزود: کمیته برنامه راهبردی در شهرداریهای خوسف، نهبندان، اسلامیه، قاین، ارسک، دیهوک، نیمبلوک و آیسک از کمیته استانی مجوز شروع به کار گرفته اند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اظهار کرد: تاکنون در شهرهای خوسف ، سرایان، فردوس، سربیشه و بیرجند نشستهای تخصصی برای تبیین برنامه راهبردی و عملیاتی با حضور فرمانداران، بخشداران، معاونان فرماندار، شهرداران، اعضای شوراهای اسلامی شهر و مسئولان دوایر هر شهرداری در مراکز شهرستانها برگزار شده است.

وی با بیان اینکه هنوز اعتباری به شهرداریها برای تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی تخصیص نیافته است تصریح کرد: این برنامه باید تا پایان امسال تدوین شود.

حلاج مقدم با بیان اینکه مدت زمان تدوین برنامه بین 6 تا 9 ماه قابل تغییر است،بیان کرد:  در این برنامه دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور بیرجند، دانشگاه بیرجند، دانشگاه فردوسی، دانشگاه امام رضا (ع) و یک شرکت پژوهشی فعالیت خود را در شهرهای دارای مجوز آغاز کردند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تصریح کرد: ماده 15 قانون نوسازی و عمران شهری، بند 2 ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را از جمله الزامات قانونی برنامه راهبردی عنوان کرد

وی گفت: یکپارچگی و ایجاد توافق بین تمامی نهادهای اثرگذار در مدیریت شهری بر اساس یک سند راهبردی و عملیاتی ، شناسایی طرح های تملک دارایی و سرمایه ای در بازه زمانی معین و اولویت بندی مشخص، داشتن قابلیت سنجش خروجی خدمت در سطح خرد و کلان و پرهیز از دوباره کاری در چارچوب این برنامه از جمله مزایای اجرای برنامه راهبردی در شهرداریهای کشور است.

انتهای پیام/ ط آ

 کمیته برنامه راهبردی شهرداریهای 8 شهر خراسان جنوبی شروع به کار کرد

برچسب ها: استانداری ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار