نماینده مردم فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت تسهیلات به افراد خسارت دیده از خشکسالی باید پیگیری شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ امیر حسنخانی نماینده مردم فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در چهاردهمین جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خراسان جنوبی گفت: در طرح مصوب دولت باید هزار میلیارد ریال تسهیلات به افراد خسارت دیده از خشکسالی با تنفس دوساله پرداخت شود که در استان این موضوع هنوز اجرایی نشده است و باید پیگیری شود.


وی افزود:اشتغال پایدار روستایی توسط چهار بانک کشاورزی، پست بانک، کارافرینی امید و توسعه تعاون درحال انجام است که جای بانک‌های بزرگ خالی است و احساس می‌شود.


وی با بیان اینکه اگر بانک‌ها قصد دادن تسهیلات ندارند اول اعلام کنند تا مردم سرگردان نشوند، ادامه داد: هر کدام از طرح‌ها که احساس می‌شود دچار مشکل است به نمایندگان مجلس اعلام و پیگیر‌های لازم انجام شود.


عابدی، معاون امور اقتصادی استانداری نیز گفت: در جلسه‌ای که با سه بخش صنعت، کشاورزی وخدمات در راستای حضور مدیر پروژه‌های اشتغال روستایی کشور برگزار شد هر سه بخش خواستار پیگیری مشکلات از طریق نمایندگان استان بودند.


رکنی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در ادامه گفت:از ابتدای امسال هزار و ۷۳ طرح با مبلغ ۵۴۶ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده اند.


وی با بیان اینکه مبلغ ۶۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان طرح مصوب وجود دارد افزود:مبلغ ۵۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداختی ۴ بانک عامل از ابتدای سال به متقاضیان بوده است.


در ادامه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: طرح واشر‌های صنعتی و ساخت ماشین تزریق پلاستیک که از کارگروه ملی خارج شده بودند مجدد مورد بررسی قرار گرفت و طرح واشر‌های صنعتی امروز ۶ مردادماه در کارگروه ملی مصوب و طرح ساخت ماشین تزریق پلاستیک نیز در انتظار ارسال مجدد به کارگروه ملی است.

شهرکی، اضافه کرد: طرح قند قهستان نیز با مشکلات حقوقی رو به رو است و در جلسه بعدی کارگروه ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ب

چهاردهمین جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار