مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: همزمان با فرا رسیدن اوقات فراغت ۱۸ مبلغ دینی به پایگاه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اعزام شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛  هاشم شیرازیان مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان افزود: همزمان با فرا رسیدن ایام اوقات فراغت و با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ۱۸ مبلغ دینی به پایگاه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان‌ها که تقاضای روحانی و مبلغ دینی داشتند، اعزام شدند.
وی گفت: از این تعداد ۹ مبلغ دینی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان بجنورد ، سه مبلغ به تفکیک در کانون‌های شهرستان‌های شیروان و اسفراین ، دو مبلغ در کانون‌های شهرستان مانه و سملقان و یک مبلغ به تفکیک در کانون‌های شهرستان‌های فاروج و جاجرم ، حضور یافته اند.
شیرازیان با بیان اینکه اقامه نماز جماعت ، برپایی کلاس‌های قرآنی و احکام ، جلسات تفسیر قرآن کریم ، اجرای طرح تلاوت نور و پاسخگویی به شبهات مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در اولویت فعالیت‌های مبلغان دینی اعزامی است ، افزود: مبلغان دینی تا ۳۱ مرداد ماه فعالیت‌های فرهنگی ، هنری و مذهبی خود را اجرایی می‌کنند.
وی همچنین از اعلام آمادگی تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برای برگزاری کلاس‌های آموزشی فرهنگی و هنری در قالب گروه جهادی - فرهنگی در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری بجنورد خبر داد و گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولان مربوطه، این گروه تا پایان شهریور ماه در کانون‌های مساجد ارائه می‌کنند.
شیرازیان با بیان اینکه هر یک از کانون‌های فرهنگی و هنری با توجه به نیاز مخاطبان خود، دوره‌های آموزشی و کلاس‌های اوقات فراغت را برگزار می‌کنند، افزود: ۲۳۶ باب کتابخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را ظرفیت دیگری در غنی سازی اوقات فراغت جوانان معرفی کرد که در ایام تابستان با ارائه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی میزبان علاقه‌مندان خواهند بود.
وی گفت: از میان آمار کتابخانه‌های ارائه شده ، تعداد ۱۷۳ باب کتابخانه مخزن دار و ۱۲۰ باب نیز کتابخانه باز است، اضافه کرد: ۱۱۶ کتابدار در این کتابخانه‌ها خدمات فرهنگی و آموزشی ارائه می‌کنند تا ۲۶۳ هزار و ۵۱۵ جلد کتاب موجود را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.
انتهای پیام / ب 

وجود ۲۳۶ باب کتابخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در خراسان شمالی

برچسب ها: وزارت ارشاد ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.