استاندار خراسان رضوی از روند تجهیز و تکمیل فرآیند‌ها در نخستین مرکز طب تسکینی (هاسپیس) کشور ویژه نگهداری و ارائه خدمات درمانی به بیماران لاعلاج نیازمند در مشهد بازدیدکرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در بازدید از مرکز این طرح را با ارزشمند خواند و گفت: بسیاری از این بیماران دچار شرایط بسیاری سختی هستند که تحمل این وضعیت هم برای خانواده هایشان دشوار است و وجود چنین مرکزی می‌تواند به کاهش فشار‌ها و مسائل این خانواده‌ها و بیمارانشان کمک قابل توجهی کند.

 وی افزود: فعالیت و اقدام این بنیاد خیریه و نیز پروفسور خطیب خیری ماندگار است که اجری معنوی برای وی و دست اندرکاران آن و آرامش و ارتقا روحی و روانی بیمار و خانواده او را در پی دارد.

مدیر عامل بنیاد خیریه خطیب در مشهد هم در این بازدید گفت: کلیه خدمات این مرکز به صورت خیریه و یا با هزینه‌ای بسیار اندک به بیماران و خانواده‌های آنان داده می‌شود.

سید احمد خطیب افزود: برای احداث این مرکز یک ریال اعتبارات دولتی و یا کمک از جایی دریافت نشده است.

وی با بیان اینکه تجهیز این مرکز مراحل نهایی خودرا طی می‌کند، گفت: به محض تامین اعتبار مورد نیاز به سرعت آماده بهره بهره برداری و پذیرش بیماران می‌شود.
 
مرکز هاسپیس مشهد که بخشی از تجهیزات آن تامین و نصب شده در وسعت چهار هزار متر مربع با زیربنای پنج هزار متر مربع و هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیارد ریال توسط بنیاد خیریه خطیب و پرفسور سید رضا خطیب ساخته شده است.

این مرکز قرار است در حوزه‌های جسمی، روحی و مالی به بیمارانی که از درد رنج می‌برند، تسکین داده و مشاوره‌های لازم روحی و روانی به آنان و خانواده هایشان ارائه می‌شود.

این مرکز نخستین نمونه در ایران است و خدمات این مرکز نه تنها در این مجموعه که در صورت نیاز در منزل بیماران هم داده خواهد شد و در واقع باید 90 درصد خدمات در منزل به این بیماران داده می‌شود تا بتوانند در محیط خانواده و شرایط بهتر روحی وروانی زندگی کنند.

معماری این ساختمان برگرفته از معماری اصیل ایرانی با باغ‌های ایرانی در راستای ایجاد فضایی بسیار آرام و مناسب برای بیماران طراحی و ساخته شده است.
 
انتهای پیام//ا.س
 

بازدید استاندار خراسان رضوی از روند تجهیز نخستین مرکز طب تسکینی کشور در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.