یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به ساخت وسایلی شده است که به اینترنت اشیا مجهز هستند و کار‌های خود را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات مخترعان در شرکت‌های دانش بنیان است که رشد و پیشرفت کشور را به دنبال دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات ساخته شده در این شرکت‌ها و همچنین طرح‌های استارت‌آپی بپردازد.

یکی از شرکت‌های دانش‌ بنیان موفق به طراحی و ساخت وسایل صنعتی شده‌است  که به کمک اینترنت اشیا کار می‌کند و اتوماسیون اداری را به درستی پیش می‌برد.

مدیر این شرکت دانش بنیان  در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به محصول ساخته شده در این شرکت گفت:  شرکت ما در اتو‌ماسیون اداری فعالیت می‌کنند و موفق به ساخت دستگاه هایی شده است که خود به اینترنت اشیا مجهز هستند و فعالیت های روتین را انجام می‌دهند.

مدیریت دستگاه‌های صنعتی  به کمک اینترنت اشیا

وی در خصوص دستگاه‌های این شرکت بیان کرد: دستگاه‌ها در حوزه رو‌بوتیک و اینترنت اشیا فعالیت می‌کند و  به کمک این قابلیت می‌توان وسایل را از راه دور کنترل کرد یعنی از راه دور آن‌را روشن و خاموش کرد.

مدیر این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه اینترنت اشیا برای کنترل وسایل به کار می‌رود گفت: برای روشن و خاموش کردن دستگاه‌ها باید از اینترنت اشیا بهره گرفت تا بتوان به راحتی با آن‌ها کار کرد؛ خوشبختانه این دستگاه‌ها به این فناوری مجهز هستند .

وی با اشاره اینکه دستگاه‌ها در پژوهشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند اظهار کرد: این دستگاه‌ها در دانشگاه‌ها قرار داشته‌اند، اما اخیرا در حوزه صنعت هم وارد شده‌اند و فعالیت‌های خود را ادامه می‌هند؛ در حوزه روباتیک، مکاترونیک، هوش مصنوعی ، اتوماسیون می‌توان از این دستگاه استفاده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار