رئيس پليس راه شمال استان کرمان با اشاره به وقوع 237 فقره تصادف فوتی و جرحی در تير ماه 97 گفت: بی توجهی به جلو صدر نشين وقوع تصادفات درجاده های استان كرمان است.

بی توجهی به جلو صدر نشين وقوع تصادفات در جاده های كرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سرهنگ یوسف نجفی رئيس پليس راه شمال استان کرمان  گفت: در تير ماه 97 237 فقره تصادف فوتی و جرحی رخ داده كه 30 فقره آن فوتی و 207 فقره جرحی مي باشد.

وي با اشاره به 36 كشته و 328 نفر مجروح در اين بازه زماني افزود: عدم توجه به جلو ناشی از خستگی وخواب آلودگی سهم 52 درصدي و تخطي از سرعت مطمئنه با سهم 21 درصد بیشترین علل وقوع تصادفات برون شهری هستند.

اين مقام انتظامی بيان داشت: در تصادفات يك ماهه جادهای استان كرمان واژگونی با 57 درصد و برخورد دو يا چند وسيله نقليه با يكديگر 46 درصد علل رخداد حوادث رانندگی برون شهری بود.

رئيس پليس راه شمال استان تصريح كرد: بيشترين ساعات وقوع تصادفات از ساعت 20 تا ساعت 24 شب و از ساعت 16 تا ساعت 20بعداز ظهر بوده كه خودرو هاي سواري ها با سهم 64درصدي و موتورسيكلت ها با سهم 16 درصدي در اين تصادفات دخيل بودند.

سرهنگ نجفی در پايان با اشاره به اينكه در تير ماه 97 از كل تصادفات 54 درصد در محورهای اصلی و 46 درصد در محورهاي فرعی و روستايی به وقوع پيوسته است گفت: توجه به جلو و رعايت تخطي از سرعت مطمئنه می تواند بیش از نیمی از تصادفات برون شهری را کاهش می دهد.


انتهای پیام/س

 

وقوع 237 فقره تصادف فوتی و جرحی در تير ماه 97

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار