معاون حفاظت و امور اراضی اداره منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: درآمد حاصل از بهره‌برداری اراضی ملی در قالب طرح‌های مشارکت مردمی از مجریان طرح‌ها 263 میلیون ریال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حسین مرادکریمی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: با ارائه گزارشی از اداره استعدادیابی طی چهار ماه اخیر مدیریت منابع طبیعی در قالب طرح مشارکت مردمی با متقاضیان و مجریان طرح‌ها در راستای اجرای قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع در سطح 81.5 هکتار قرارداد منعقد کرده است.

وی با اشاره به اینکه در قالب طرح هادی مصوب روستایی بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن به بنیاد مسکن 188 هکتار زمین واگذار شده است، افزود: همچنین در راستای طرح کاداستر اراضی واگذاری و تعیین کاربری زمین‌های ملی و دولتی، نقشه‌های استعدادیابی و کاربری در سطح 225 هکتار تهیه شده است.

مرادکریمی با بیان اینکه 9 هکتار از اراضی ملی و دولتی در محدوده و حریم شهرها مطابق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن به اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان تحویل داده شده است، تصریح کرد: 92 هکتار از اراضی ملی و دولتی در راستای اجرای طرح‌های وابسته به کشاورزی و غیره به مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تخصیص یافته است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در بحث وصول مطالبات دولت گفت: درآمد حاصل از بهره‌برداری اراضی ملی در قالب طرح‌های مشارکت مردمی از مجریان طرح‌ها 263 میلیون ریال است.

وی با توجه به انعقاد تفاهمنامه بین وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و دفاع با ستاد کل نیروهای مسلح به منظور مستندسازی اراضی در اختیار این نیروها افزود: تعداد 14 فقره توافقنامه در قالب 288 هکتار منعقد شده است.

مرادکریمی در بحث اعطای مجوز بهره‌برداری به دستگاه‌های دولتی‎ اظهار کرد: مجوز بهره‌برداری سه هکتار از اراضی ملی و دولتی برای نصب دستگاه‌ها و تأسیسات به اداره‌ها و شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت بر اساس مصوبه کمیسیون مستندسازی ریاست جمهوری داده شده است.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار