مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از لغو مجوز بهره برداری اقامتگاه‌های بوم گردی غیر فعال در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  "غلامرضا فرخی" مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه تاکنون ۲۷۰ اقامتگاه بوم گردی در سطح استان کرمان راه اندازی شده است، گفت: بالابردن کیفیت ارائه خدمات در اقامتگاه‌های بوم گردی طبق استاندارد‌های موجود یکی از اولویت‌های این اداره کل در سالجاری است.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران اقامتگاه‌های بوم گردی در دستور کار است، اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی که شامل دوره‌های مقدماتی و پیشرفته می‌شود با حضور اساتید خبره کشوری برپا می‌گردند.

فرخی با اشاره به اینکه مجوز بهره برداری اقامتگاه‌های بوم گردی غیر فعال استان کرمان لغو می‌شود، تصریح کرد: در صورتیکه این اقامتگاه‌ها از تسهیلات بانکی بهره‌مند شده باشند باید این تسهیلات را با نرخ سود بالاتر به بانک‌های عامل بازگردانند.

وی در ادامه به شناسایی و معرفی اقامتگاه‌هایی که در فهرست غذایی خود از محصولات ارگانیک و طبیعی استفاده کرده باشند، اشاره و اظهار کرد: این اقامتگاه‌ها که به اجرای طرح گردشگری سلامت در بین اقامتگاه‌های بوم گردی کمک کنند توسط سازمان میراث فرهنگی کشور به عنوان "اقامتگاه سالم" معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ی

معرفی اقامت های بوم گردی سالم در سطح کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار