پرثوآ کاران خراسان شمالی با کسب چندین مدال فردی و تیمی در مسابقات کشوری درخشیدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان شمالی پرثوآ کاران استان با کسب چندین مدال فردی و تیمی در مسابقات کشوری که به میزبانی شیراز برگزار شد خوش درخشیدند.

در رده نونهالان مهدی آغاسی در وزن ۳۲ کیلوگرم مقام سوم ، محمدحسین حضرتی در وزن ۳۵ کیلوگرم مقام دوم و سید محمدطا‌ها علوی در وزن ۳۸ کیلوگرم مقام دوم را کسب کردند ، در این رده مقام سوم تیمی کشور نیز توسط ورزشکاران خراسان شمالی کسب شد.

در رده نوجوانان نیز محمدجواد خدادادی در وزن ۳۸ کیلوگرم مقام سوم ، نیما اکبری در وزن ۴۱ کیلوگرم مقام سوم ، محمدحسین آریان در وزن ۴۵ کیلوگرم مقام دوم ،  میلاد اصغر زاده در وزن ۵۱ کیلوگرم مقام اول و امیرمهدی کمالی در وزن ۵۸ کیلوگرم نیز مقام سوم را کسب کردند ، نوجوانان استان هم مقام دوم تیمی کشور را نیز کسب کردند.

در این مسابقات در حرکات ریتمی گروهی نیز تیم خراسان شمالی مقام اول کشوری را کسب کرد.

بیش از ۶۰۰ ورزشکار از ۱۵ استان مختلف کشور در این مسابقات حضور داشتند.

پرثوآ یک لغت ایرانی از ریشه پرثوه به معنای پهلوان است. این رشته برای اولین بار در سال ۷۹ تحت عنوان یک‌ رشته رزمی ایرانی مطرح شد. در سال ۸۳ در زیرمجموعه ورزش زورخانه‌ای فعالیت خود را دنبال کرد و از سال ۲۰۱۱ به‌عنوان یکی از رشته‌های ورزش زورخانه‌ای فدراسیون جهانی ورزش‌های همگانی شناخته شد.

این رشته از فنون رزم ایرانی باستانی نشأت‌گرفته است. به‌ بیان‌ دیگر پرثوآ تلفیقی از کشتی پهلوانی ایرانی و فنون رزمی باستانی است که با نواختن ضرب‌آهنگ اجرا می‌شود.

در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هنرجو خراسان شمالی در رشته پرثوا مشغول فعالیت هستند.

انتهاییام / ب

فعالیت بیش از ۳۰۰ هنرجو خراسان شمالی در رشته پرثوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.