رئیس هیئت کبدی استان خراسان شمالی گفت: در سال جاری ۷ میلیارد ریال برای ساخت خانه کبدی در خراسان شمالی پیش بینی شده است.

پیش بینی اعتبار ۷ میلیارد ریالی برای ساخت خانه کبدی در خراسان شمالیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز بجنورد؛  ناصر جوانمرد رئیس هیئت کبدی استان خراسان شمالی گفت: در بودجه امسال اداره کل ورزش و جوانان استان ۷ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت خانه کبدی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ ورزشکار کبدی در استان افزود: مهم‌ترین دغدغه این رشته نبود خانه کبدی در استان است که با تامین اعتبار در لیگ برتر کبدی مردان شرکت می‌کنیم.

جوانمرد اظهار کرد: ورزش کبدی در استان خراسان شمالی از سال ۸۵ شروع به کار کرده و ۱۲ سال است که در رده‌های سنی مختلف پیگیری می‌شود و در سال ۹۴ خراسان شمالی میزبان مسابقات کبدی قهرمانی کشور بوده که ۱۸ تیم در آن شرکت کردند.

وی افزود: در حال حاضر تیم‌های نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان در بخش آقایان و بانوان در استان فعال هستند و سه جلسه در هفته به تمرین می‌پردازند.
 رئیس هیئت کبدی استان خراسان شمالی گفت: تیم بانوان خراسان شمالی سال گذشته با کسب عنوان دوم لیگ یک به لیگ برتر کشور صعود کرده است و تیم آقایان هم در لیگ یک کشوری هستند و اگر تأمین مالی مناسب انجام شود هر دو تیم به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

رئیس هیئت کبدی استان مهم‌ترین علت استقبال نکردن از ورزش کبدی را نداشتن مکان تمرینی مشخص و دائمی بیان کرد.

وی گفت: در استان خراسان شمالی بیش از ۱۲۰ خانم و ۱۰۰ آقا به ورزشی کبدی می‌پردازند که بیشتر آنان در رده سنی نوجوانان و جوانان قرار دارند و هیئت کبدی در حال حاضر در سه شهرستان بجنورد ، اسفراین و جاجرم فعال است.

گفتنی است: کبدی یک بازی کم‌خرج و یک بازی بیرون سالنی و سالنی پرتحرک است که ترکیبی از کشتی و راگبی است. برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی به مهارت ، انعطاف‌پذیری چابکی ، استقامت ، حضور ذهن و جرأت نیاز است.

انتهای پیام / ب

فعالیت بیش از ۲۰۰ ورزشکار کبدی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.