مدیر آب و فاضلاب شهرستان مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه برای رفع نیاز آبی، احتیاج به استفاده از پساپ داشت بر این اساس زیرساخت‌های انتقال پساپ از شهرستان مبارکه زودتر از موعد مقرر مهیا شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، سیف‌اله بستاکی  مدیر آب و فاضلاب شهرستان مبارکه به انتقال زودتر از موعد پساب به شرکت فولاد مبارکه اشاره و اظهار کرد: استان اصفهان در سال جاری با تنش آبی مواجه شده، بنابراین شرکت فولاد مبارکه برای رفع نیاز آبی، احتیاج به استفاده از پساپ داشت بر این اساس زیرساخت‌های انتقال پساپ از شهرستان مبارکه به شرکت فولاد مبارکه زودتر از موعد مقرر مهیا شد.

وی به اجرای شبکه فاضلاب در شهر مبارکه اشاره و اعلام کرد: از سال70 تا 92، حدود 80 کیلومتر در شهر مبارکه و 70 کیلومتر در محله صفائیه شبکه فاضلاب اجرا شده اما با انعقاد قرارداد بیع متقابل میان شرکت فولاد مبارکه و آبفای استان اصفهان طی 2 سال، 180 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرهای مبارکه و کرکوند اجرا شد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان مبارکه به ضرورت احداث ایستگاه‌های پمپاژ برای انتقال پساب به تصفیه خانه فاضلاب مبارکه پرداخت و تصریح کرد: هم اکنون احداث 4 فقره ایستگاه پمپاژ فاضلاب در شهر مبارکه در دستور کار قرار گرفت که شامل ایستگاه پمپاژ صفائیه با 90 درصد پیشرفت فیزیکی، ایستگاه پمپاژ درچه با 63 درصد، ایستگاه پمپاژ اسماعیل ترخان با 2 درصد و ایستگاه پمپاژ نهچیر که تملک زمین آن انجام گرفت، است.

وی به احداث ایستگاه پمپاژ در شهر کرکوند اشاره و تصریح کرد: هم اکنون در شهر کرکوند 2 فقره ایستگاه پمپاژ در حال احداث است که ایستگاه پمپاژ کرکوند با 97 درصد و ایستگاه پمپاژ سورچه –سیاهبوم با 9 درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار قرار گرفت، این در حالی است که 90 درصد شبکه فاضلاب شهر کرکوند که به طول 5.43 کیلومتر است اجرایی شده و تنها 4 کیلومتر باقیمانده است.

بستاکی افزود: پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم سال جاری ایستگاه پمپاژ کرکوند و صفائیه به بهره‌برداری برسد .

وی به اهمیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: جذب سرمایه‌گذار بسیار موثر در اجرای سریع پروژها است؛ به عنوان مثال تا قبل انعقاد قرارداد بیع متقابل میان شرکت آبفا استان اصفهان و فولادمبارکه جهت اجرای شبکه فاضلاب، جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب در شهر کرکوند 32 درصد بوده در حالی که این رقم در مرحله اول اجرای شبکه فاضلاب در این شهر به 66 درصد رسیده است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان مبارکه به اجرای شبکه فاضلاب در شهرهای دیزیچه، زیبا شهر و طالخونچه پرداخت و تصریح کرد: در قرارداد اولیه بیع متقابل میان شرکت آبفا و فولاد مبارکه که در سال 92 منعقد شده بود اجرای شبکه فاضلاب شهرهای زیباشهر، دیزیچه و طالخونچه نیامده بود که با رایزنی‌های صورت گرفته در سال 96 با حضور وزیر نیرو عملیات اجرای شبکه فاضلاب این شهرها نیز آغاز شد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر عملیات احداث ایستگاه پمپاژ، اجرای خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب زیباشهر با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست هم چنین عملیات احداث 3 باب ایستگاه پمپاژ و اجرای خطوط انتقال و شبکه فاضلاب با 48 درصد پیشرفت فیزیکی اجرایی شده است.

بستاکی پیرامون اجرای تأسیسات فاضلاب شهر طالخونچه گفت: درحال حاضر شهر طالخونچه فاقد تأسیسات شبکه فاضلاب است اما با پیگیری‌های مسؤولان امر در وزارت نیرو و آبفا استان اصفهان، در سال 96 سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور ردیف اعتبار این طرح را مصوب کرد که عملیات اجرای آن در صورت تخصیص اعتبار در نیمه دوم سال جاری انجام می‌شود.

وی در پایان با بیان این که با تکمیل شبکه فاضلاب شهرهای مبارکه، کرکوند، زیباشهر، دیزیچه و طالخونچه پساب فاضلاب این شهرها به فولادمبارکه انتقال می‌یابد تصریح کرد: درست است که هم اکنون قسمتی از شهر مبارکه و کرکوند که شبکه فاضلاب آن اجرا شده پساب آن به فولاد مبارکه منتقل می‌شود اما با اجرای 100 درصدی تأسیسات فاضلاب این شهرها، پساب بیشتری از تصفیه‌خانه مبارکه به تصفیه‌خانه فاضلاب شرکت فولاد مبارکه انتقال می‌یابد.

 

انتهای پیام/م

آغاز انتقال پساب شهرهای مبارکه و کرکوند به فولادمبارکه

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.