معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت : برنامه های اشتغال جدید و به روزی برای مناطق روستایی به ویژه مناطقی که با مشکلات کم آبی مواجه هستند در نظر گرفته شده است

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،، محمد علی شجاعی در نشست خبری در مجتمع مطبوعاتی اصفهان اظهار داشت : در مدتی که به ممراه استاندار اصفهان مسئولیت های اجرایی استان را به عهده گرفتیم سعی کردیم با برنامه ریزی و چشم انداز تعریف شده و منطقی مشکلات پیشروی استان را حل کنیم .

وی بیان کرد : مدیریت استان با همراهی سرمایه های اجتماعی ، اصحاب رسانه و مدیران استان؛ با اتفاق نظر و وحدت یکپارچگی می توانیم مشکلات پیشروی استان را بر طرف کنیم.

شجاعی اظهار داشت : مسیر کاری استاندار اصفهان در بحث آب تا مین معیشت کشاورزان است و بر همین اساس ایشان قول بر طرف کردن مشکلات این استان را  دادند؛ متاسفانه در دهه های گذشته صنعت موجب تا کشاورز زیر چرخه های صنعت له شود، کم آبی مختص بلایاهای آسمانی نیست قرار نیست بیش از این بارش داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان از تدوین برنامه جامع در حوزه های مختلف به منظور حل مشکلات کم آبی و ایجاد فرصت های شغلی خبر داد و گفت : دراین برنامه مشارکت و ححفظ کرامت مردم اولویت قرار داده شده و نزدیک 300 هزار خانوار در این برنامه دیده شده است .

معاون استاندار با بیان اینکه نگاه ما امنیتی نیست افزود : ما در این چشم انداز ابتدا عدالت را در نظر می گیریم و  سپس با
برنامه ریزی کارهای اقتصادی منطبق با ظرفیت های استان را  انجام می دهیم .

وی با بیان اینکه در مناطق روستایی 1095 منزل را  به منظور ایجاد انرژی خورشیدی شناسایی کردیم افزود : در بام این منازل انرژی خورشیدی نصب و 5 کیلو وات برق تولید می شود ؛ ماهانه 600 هزار تومان در آمد برای آن خاوار در نظز گرفته شده است .

شجاعی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه بنا  بر پیش بینی هواشناسی امسال وضعیت  بارش های پاییزی امسال نرمال است و کشور از خشکسالی خارج می شود افزود : هواشناسی پیش بینی کرده بارش ها از شهریور آغاز می شود اما این وضعیت تاثیری در رفع مشکلات آبی ندارد و مساله کم آبی بر طرف نخواهد شد.

معاون استاندار ادامه داد: در منطقه لنجان عنوان کردیم که دیگر برنج کاری صورت نگیرد و باید تغییر الگوی کشت انجام شود ؛ اما هنوز کشاورزان به جهت تصمیمات دوران گذشته اعتماد ندارد و این تغییر کشت را قبول ندارند و  برای تغییر نگرش کشاورزان و روی آوردن به کشت های جدید رسانه ها می توانند نقش موثری ایفا کنند.

وی بیان کرد : کشت های همچون قارچ ، زعفران ، پسته ، گیاهان دارویی جایگزین های خوبی با در آند بیشتر و به صرفه تر هستند که باید کشاورز اعتماد کند و بخشی از زمین خود را به کشت گلخانه اختصاص دهد و قطعا ما نیز او را حمایت می کنیم .

وی گفت : استادار اصفهان تلاش بسیاری کرد تا بحران آبی استان در هیات دولت مطرح شد و عمق فاجعه پی برد و حتی جلسات مکرری در شورای امنیت و ستاد بحران وزارت کشور برای این موضوع گذاشته شد و جلسات خوبی نیز برای استان درگیر موضوع آب برگزار شد بسیاری از مولفه ها در جلسات به جمع بندی که از جمله مهترین آنها تصفیه پساب فاضلاب بود.

وی گفت : سد مربوط به تونل سوم  در  مدیریت های گذشته تعطیل شد در حالیکه اگر این طرح اجرایی می شد حداقل 150 میلیون متر مکعب به   ظرفیت سد زاینده رود اضافه می شد و بسیاری از مشکلات آبی امروز استان مرتفع می شد.

 

انتهای پیام/ س

نشست خبری معاون اقتصادی استاندار اصفهان

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.