افزایش سطح تولیدات نفتی اوپک در ماه جاری میلادی باعث کاهش قیمت طلای سیاه شد.

بهای نفت کاهش یافت/ ثبات در بازار طلابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال انتشار گزارشی که نشان می دهد سطح تولیدات نفتی اوپک در ماه ژوئیه به بیشترین سطح در سال 2018 رسیده است، بهای نفت امروز (سه شنبه) با اندکی کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین‌المللی) با 7 سنت کاهش به 74 دلار و 90 سنت در هر بشکه رسید. نفت شاخص بین‌المللی روز گذشته با 68 سنت افزایش همراه بود. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 6 سنت کاهش 70 دلار و 8 سنت در هر بشکه معامله شد.

داده های منتشر شده از سوی رویترز نشان می دهد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) سطح تولید خود را در ماه ژوئیه افزایش داده است. اوپک سطح تولید خود را روزانه با 70 هزار بشکه افزایش به 32.64 میلیون بشکه در روز رسانده است که این بیشترین سطح از سال 2018 محسوب می شود.

به دنبال احتمال کاهش ذخایر نفتی آمریکا و نگرانی ها از اینکه اختلال در یک تأسیسات نفتی در کانادا به این زودی ها درست نخواهد شد، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت روز دوشنبه با افزایش همراه بود.

در دو هفته اخیر در آستانه آغاز تحریم های آمریکا علیه ایران، بهای نفت روندی صعودی را طی کرده است. دونالد ترامپ که پیشتر موضعی خصمانه علیه ایران در پیش گرفته بود، روز گذشته مدعی شد که حاضر است بدون هیچ شرطی با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران مذاکره کند. این درحالی است که حدود دو ساعت پس از آن، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که از ملاقات با روحانی حمایت می کند؛ اما مجموعه ای از شروط را تعیین کرده است.

در آستانه مشخص شدن نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا، بهای طلا هم با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلا بدون تغییر 1221.24 دلار معامله شد.

انتهای پیام/

قیمت نفت و طلا در روز سی و یکم ماه ژوئیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار