روزنامه لوموند نوشت جنگ تجاری به صادرات آمریکا به خصوص بخش کشاورزی لطمه وارد کرده است و تولیدکنندگان به واسطه افزایش بهای محصولات وارداتی ضرر دیده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه فرانسوی لوموند در مطلبی در خصوص تنش‌های تجاری که آمریکا ایجاد کرده است، نوشت: تولیدکنندگان آمریکایی به واسطه افزایش بهای محصولات وارداتی دچار آسیب شده‌اند. از آغاز سال جاری میلادی، بهای فولاد 33 درصد و بهای آلومینیوم 11 درصد افزایش یافته است.

آرنو لوپارمانتیه، خبرنگار لوموند، در نیویورک در این گزارش آورده است: بادام‌کاران کالیفرنیا نیز به نوبه خودشان دچار آسیب شده اند. این آسیب نه ناشی از آتش‌سوزی‌ها یا یک انگل خطرناک، بلکه ناشی از جنگ تجاری است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، راه انداخته است. آن‌ها قربانی تعرفه گمرکی 50 درصدی هستند که چینی‌ها از این پس بر واردات بادام از آمریکا اعمال می‌کنند.

واقعیت این است که پکن جنگ تجاری را کاملا جدی گرفته است. پکن در این راستا همچنین یک خلاء قانونی را در قوانین وارداتش از بین برده است که به واسطه آن تقریبا به صورت نیمه قانونی اجازه می‌داد واردات بادام از ویتنام به صورت تعرفه آزاد صورت گیرد و از این پس بادام‌شان را به طور عمده از استرالیا و آفریقا وارد می‌کنند. نتیجه اینکه آمریکایی‌ها که با فاصله زیاد اولین تولید‌کننده بادام در جهان هستند شاهد سقوط قیمت جهانی آن به میزان 10 درصدند و از وارد کردن محصول‌شان به بازار عاجز شده‌اند.

لوموند نوشت: به نوشته وال استریت ژورنال، گیلاس‌های کالیفرنیا و لیمو‌های فلوریدا نیز از این پس مدت زمان زیادی را برای ترخیص گمرکی در بنادر چینی صرف می‌کنند. در مورد خودرو‌های فورد آمریکا نیز چینی‌ها از این پس باید برای امتحان کردن اجزای‌شان، آن‌ها را در بندر چینی تیانجین باز کنند. جنگ تجاری به صادرات آمریکا بالاخص بخش کشاورزی لطمه وارد کرده است. این بخش بیش از هر زمانی با مقابله به مثل‌های کشور‌های وارد کننده خارجی روبروست. تولیدکنندگان آمریکایی همچنین از بابت افزایش بهای محصولات وارداتی که برای تامین کالای بازار داخلی آمریکا مورد نیاز است، متضرر می‌شوند. در راس این محصولات فولاد و آلومینیوم قرار دارند که از آغاز سال جاری میلادی به ترتیب 33 و 11 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

لوموند با اشاره به اینکه تمامی صنایع آمریکایی با افزایش تعرفه‌های گمرکی مجبور شده‌اند قیمت نهایی محصول‌شان را افزایش دهند، نوشت: شرکت وایر پول سازنده ماشین لباسشویی که در خط مقدم جنگ تجاری قرار دارد، با تعرفه‌های جدید در حال سقوط به قعر جهنم است. ارزش سهام این شرکت در بازار بورس از ژانویه به این طرف حدود سی درصد کاهش داشته است. تمامی صنایع با اضافه شدن هزینه‌های تولیدشان، مجبور شده‌اند قیمت کالاهایشان را افزایش دهند و دیگر افسانه‌ای که بر اساس آن گفته می‌شد بهای فولاد و آلومینیوم بخش کوچکی از هزینه تمام شده تولید می‌شود، از بین رفته است. هزینه‌های شرکت‌ها به طور متوسط به میزان 3.4 درصد افزایش یافته است که البته بخشی از آن بر هزینه فروش نهایی محصول بار می‌شود.

انتهای پیام/

گزارش لوموند درباره تاثیر جنگ تجاری آمریکا بر روند تولیدات در آمریکا

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار