به دلیل سرما زدگی محصولات کشاورزی باعث کاهش عرضه میوه و افزایش ۲ برابری قیمت و هزینه های حمل و نقل میوه در کرمانشاه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه خسرو شهبازی، رییس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت : به دلیل سرما زدگی تولید و عرضه کم میوه افزایش ۲ برابری هزینه های حمل و نقل و هزینه های جانبی قیمت میوه افزایش می یابد.

وی گفت : بسیاری از میوه ها در بازار قیمت پایینی دارند  میوه‌هایی نظیر هلو و شلیل با نرخ ۳ هزار تومان و هندوانه به قیمت یک هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو عرضه می شود.

شهبازی با بیان اینکه افزایش قیمت ۱۰ درصدی در بازار میوه رخ داده افزود: میوه مثل سایر محصولات نظیر خودرو که قیمت آن دو برابر شده افزایش نیافته بلکه درحد طبیعی ۱۰ درصد رشد داشته اما میوه های لوکس نظیر انبه و موز به دلیل نوسانات دلار افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه در اقلام تنظیم بازار قیمتها افزایش چشمگیری نداشتند، گفت: البته قیمت مرغ افزایش داشته اما این افزایش به معنای گرانی نیست بلکه دیگر دامدار با نرخ ۹۲۰۰ تا ۹۴۰۰ متضرر نمی شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بقیه محصولات افزایش چندانی نداشته افزود: اگر هم افزایشی یابند چون تمام نهادها افزایش داشته به صورت طبیعی محصولات کشاورزی هم افزایش یابد زیرا هزینه حمل و نقل، دستمزد کارگر افزایش و قیمت تراکتور هم ۱.۵ برابر شده پس افزایش محصولات کشاورزی نیز مورد انتظار است.

انتهای پیام/د

قیمت مرغ افزایش یافته است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.