رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و عشایری گفت: در این راستا تاکنون ۸۷ درصد تسهیلات طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی و عشایری استان در بخش کشاورزی پرداخت شده است.

پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و عشایریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدتقی منوچهری در بوشهر اجرای طرح نخلستان در قالب اقتصاد مقاومتی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در اجرای این طرح شیوه آبیاری اراضی نخلستانی استان بوشهر از سنتی به نوین تبدیل می‌شود و این طرح بین شش تا ۱۰ سال تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح نخلستان در سطح بیش از ۳۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغ‌های استان بوشهر اجرا می‌شودافزود: برای اجرای این طرح به عنوان بزرگترین طرح کشاورزی استان بوشهر یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهربه اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در روستا‌ها اشاره کرد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی در این عرصه موفق عمل کرده به‌گونه‌ای که ۸۷ درصد تسهیلات طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی و عشایری استان بوشهر در بخش کشاورزی پرداخت شده است.

منوچهری با بیان اینکه در همه حوزه‌های اشتغال‌زایی ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در استان بوشهر پرداخت شده است تصریح کرد: از این میزان تسهیلات ۴۳ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان آن در اجرای طرح اشتغال کشاورزی روستایی و عشایری پرداخت شده است.

وی، افزود: توجه ویژه به ایجاد زنجیره کامل تولید خصوصا در زیربخش طیور مانند ایجاد واحد مرغ مادر، جوجه کشی، کشتارگاه صنعتی و ایجاد واحد‌های خوراک دام و طیور از رویکرد‌های مهم بخش کشاورزی در طرح اشتغال روستایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر توسعه گلخانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: توسعه گلخانه‌ها به منظور افزایش بهره‌وری آب و ایجاد محصول در محیط‌های کنترل شده و ایجاد واحد‌های تبدیلی و تکمیلی در حوزه خرما از جمله طرح‌های مهم در حوزه کشاورزی استان بوشهر است.

منوچهری بیان کرد: تاکنون شهرستان‌های دشتستان، دشتی و گناوه رتبه‌های اول تا سوم در اجرای طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری در حوزه کشاورزی به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/م

۸۷ درصد تسهیلات اشتغال‌زایی استان بوشهر در حوزه کشاورزی پرداخت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.