رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وجود سرمایه خطرپذیر باعث جذب طبقه خلاق به شهرها و حفظ آن‌ها می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، کوروش خسروی صبح امروز، با حضور در چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با تاکید بر کمبود سرمایه‌گذاری خطرپذیر در شهر اصفهان، اظهارداشت: این صنعت را در کشورهای توسعه یافته مورد توجه قرار گرفته و نتایج خوبی را نیز به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: در سرمایه‌گذاری خطرپذیریک سرمایه گذار خطرپذیر یک هزار طرح را بررسی و در نهایت در ۱۰ مورد از آنها سرمایه گذاری می‌کند این موضوع در حالیست که هفت مورد به شکست می‌انجامد، دو مورد سر به سر می‌شود و تنها یک مورد به موفقیت می‌رسد که سود حاصل از این یک مورد کل فرآیند فوق را سودده می‌کند.

این عضو شورای شهر ادامه داد: مشارکت خطرپذیر برای یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای تنها تزریق پول در ایده‌های جدید نیست چراکه در این زمینه تیم مدیریت سرمایه‌گذار به کمک سرمایه‌پذیر آمده و باعث رشد سریع‌تر کسب و کار نوپا می‌شوند و در مواردی که احساس کنند طرح انتخاب شده شانسی برای موفقیت ندارد قبل از تزریق سرمایه بیشتر از آن خارج می‌شوند.

وجود سرمایه خطرپذیر باعث جذب طبقه خلاق به شهرها و حفظ آن‌ها میشود

خسروی مزیت های سرمایه‌گذاری خطرپذیر را سوددهی فراوان به سرمایه‌گذاران، رونق کارآفرینی و نوآوری در محیط پیرامون دانست و افزود: وجود سرمایه خطرپذیر باعث جذب طبقه خلاق به شهرها و حفظ آن‌ها می‌شود.

وی با استناد به تحقیقات ریچارد فلوریدا، نویسنده کتاب مشهور "شهرها و طبقه خلاق"، گفت: در این کتاب رابطه‌ای مستقیم و متقابلی میان حضور سرمایه گذار خطرپذیر در یک منطقه و نیروی انسانی ماهر که توانایی کارآفرینی در سطح تکنولوژی بالا را دارد، مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: سال ۲۰۱۷ در کل دنیا ۱۶۴میلیارد سرمایه‌گذاری خطر پذیر اتفاق افتاده است که۴۵ درصد از این سرمایه‌گذاری در آمریکا و ۴۳ درصد در چین انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه عربستان سعودی با ایجاد بزرگترین صندوق خطرپذیر دنیا با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار وارد این صنعت شده است، خاطرنشان ساخت: این کشور قرار است سالانه ۲۰میلیارد دلار در حوزه سرمایه‌گذاری کند، که در صورت انجام در چند سال آینده باید شاهد جایگاه قابل ملاحظه عربستان باشیم.

خسروی از دستور کار قرارگرفتن سرمایه‌گذاری خطرپذیر در برنامه های معاونت علمی و فناوری رییس جمهور خبر داد و افزود: تاکنون ۴۷مورد سرمایه‌گذاری در این خصوص در کشور انجام شده است.

وی تنها VC اصفهان را مربوط به صندوق پژوهش و فناوری دانست و افزود: سرمایه این صندوق، از زمان تشکیل در سال ۱۳۸۳، حدود چهار میلیارد تومان بوده و ضمن اینکه در سه ایده کارآفرینانه مشارکت کرده و به سایر پروژه ‌ها وام داده است.

خسروی خاطرنشان ساخت: در صورتی که سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی اصفهان با این صنعت آشنا شوند، اصفهان را به یکی از قطب‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر منطقه تبدیل می‌کنند.

انتهای پیام/ س

 

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.