مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان عرضه محور و بخشی سفارش محور است، از سنتی بودن سامانه رصد اشتغال در استان اصفهان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ابوطالب جلالی صبح امروز، با حضور در چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تاثیر بسزای پشتیبانی و حمایت مدیریت شهری در مهارت آموزی، از همکاری بسیار خوب شهرداری اصفهان با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان خبر داد.

عمده توقع ما از نظام آموزشی تربیت نیروهای دارای مهارت است

وی تصریح کرد: عمده توقع ما از نظام آموزشی تربیت نیروهای دارای مهارت است چرا که بزرگ‌ترین چالش کنونی ما در حوزه اشتغال عدم وجود مهارت بین فارغ‌التحصیلان است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان از وجود بیشترین ظرفیت آموزشی در استان اصفهان خبر داد و افزود: از سال ۹۳ تدوین سند مهارت استان با هدف ارتقا کیفیت بخشی به آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در دستور کار قرار گرفت و مطابق با ظرفیت و منابع موجود در هر منطقه این سند تدوین شد.

جمالی افزود: توان بخش دولتی و منابع محدود امکان اجرایی کردن همه آموزش‌ها را نمی‌دهد، به همین منظور از بخش غیر دولتی کمک گرفته‌ایم تا این اقدام منجر به توسعه مهارت‌ها در استان شود.

وی با بیان اینکه آموزش مبتنی بر نیاز بازار کار باید توسط بخش خصوصی صورت گیرد چرا که دولت این توانایی را ندارد.

برای استفاده از بخش خصوصی در مهارت آموزی به جوانان منع قانونی نداریم

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه برای استفاده از بخش خصوصی در مهارت آموزی به جوانان منع قانونی نداریم، ادامه داد: هنوز بسیاری از بخش‌های دولتی نسبت به استفاده از این ظرفیت‌ها استفاده نکرده‌اند و این امر منجر به عقب ماندگی در کارها می‌شود.

وی از تدوین بانک مهارت آموزی استان اصفهان خبرداد و افزود: باید توجه داشت که صنایع نسبت به آموزش دیدگان فنی و حرفه‌ای اعتماد پیدا کرده و بخش زیادی از این افراد مشغول به کار هستند.

جلالی افزود: در حال حاضر برخی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان اصفهان عرضه محور و بخشی سفارش محور است و باید توجه داشت که سامانه رصد اشتغال در استان اصفهان سنتی است و رصد میزان اشتغال در آن با مشکلاتی رو به رو است.

سهم زنان استان اصفهان در مهارت آموزی ۳۷/۵درصد است

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان از بهره ۶۰ هزار نفر دوره از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: حدود ۶۶ درصد از آنها یا شاغل بوده و یا در زندان و دیگر مراکز به سر می‌برند و آمار اشتغال آنها در دسترس ما نیست.

وی سهم زنان استان اصفهان در مهارت آموزی ۳۷/۵درصد دانست و تصریح کرد: به دنبال رشد مهارت آموزی زنان هستیم.

جلالی خاطرنشان ساخت: در استان اصفهان ۱۶۵ هزار واحد صنفی وجود دارد که این امر بیانگر ظرفیت بالای اشتغال در این زمینه است.

انتهای پیام / س

برچسب ها: وزارت کار ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار