مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان اعلام کرد: کارفرمایانی که مددجویان این نهاد کمیته امداد اصفهان را بکارگیرند به مدت دو سال از تسهیلات پرداخت حق بیمه مددجو توسط این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمیدرضا شیران مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان بابیان اینکه توانمندسازی و خودکفایی جامعه تحت حمایت محور اصلی برنامه‌های این نهاد در سال ۹۷ خواهد بود، گفت: کمک‌های مردمی و دولتی که به‌واسطه کمیته امداد در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد، کفاف زندگی معمولی این خانوارها را نمی‌دهد و برای کاهش آسیب‌های فقر برای جامعه تحت حمایت این نهاد هیچ راه دیگری به‌جز خودکفایی و دست یافتن به سطوح درآمدی نرمال در شهر و منطقه خود وجود ندارد.

وی کمک‌های کمیته امداد اصفهان به نیازمندان را از نوع فوریتی معرفی کرد و گفت: به‌جز سالمندان و افراد ازکارافتاده مابقی مددجویان تحت حمایت با ارائه آموزش و مشاوره‌های فرهنگی، فکری و شغلی به سمت خودکفایی و اشتغال سوق داده می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی به مددجویان مستعد را یکی از فعالیت‌های مستمر کمیته امداد اصفهان دانست و گفت: تلاش می‌شود که با این آموزش‌ها مسیر زندگی خانوارها تغییر کرده و از تکرار چرخه فقر با افزایش انتخاب‌های شغلی و اجتماعی برای فرزندان این خانواده‌ها جلوگیری کنیم.

شیران گفت: علاوه بر تسهیلاتی که توسط این نهاد به خانوارهای تحت حمایت برای اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی پرداخت می‌شود با ارائه بسته‌های تشویقی به کارآفرینان، کارفرمایان و صاحبان صنایع و مشاغل برای مددجویان تحت حمایت فرصت‌های شغلی بادوام‌ ایجاد می‌شود.

وی به تشریح بسته تشویقی این نهاد برای کارفرمایان در سال ۹۷ پرداخت و گفت: کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اصفهان را استخدام کنند از خدمات پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه مددجو توسط کمیته امداد برای ۲ سال و یا دریافت ۲۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه برخوردار می‌شوند.

شیران با بیان اینکه در سال جاری کمیته امداد اصفهان برنامه ویژه‌ای برای اشتغال مددجویان ساکن در روستاها و مناطق محروم دارد، گفت: طرح‌های توسعه اشتغال روستایی به ازای به‌کارگیری هر مددجو ۵۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کنند و طرح‌های کارفرمایی از محل اعتبارات توسعه اشتغال روستایی در مناطق محروم می‌توانند هم‌زمان از دو بسته تشویقی بیمه ۲ سال و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام/م

جزییات بسته تشویقی کمیته امداد اصفهان برای همکاری کارفرمایان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار