مدیرکل ثبت احوال استان خراسان شمالی گفت: در ۴ ماهه امسال ۳ هزار و ۳۶۵ مورد ازدواج در استان ثبت شده است.

ثبت بیش ۳ هزار و ۳۰۰ مورد ازدواج در خراسان شمالیعلی زاهدی نیا مدیرکل ثبت احوال استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد  ، گفت: در ۴ ماهه امسال ۳ هزار و ۳۶۵ مورد ازدواج در استان انجام شده است که از این تعداد وقایع ازدواج شهرستان بجنورد با هزارو ۱۱۷ مورد بیشترین و شهرستان جاجرم با ۸۷ مورد کمترین ثبت ازدواج را در استان داشتند.

وی با توجه به لحاظ رتبه بندی کشوری میزان ثبت ازدواج در استان را حدود ده و نیم در هزار عنوان کرد و افزود: خراسان شمالی از لحاظ رتبه بندی میزان ازدواج رتبه اول کشوری را دارد.

زاهدی نیا اظهار کرد: در این مدت ۶۷۱ مورد وقایع طلاق در استان به ثبت رسیده که شهرستان بحنورد با ۲۲۵ مورد بیشترین و شهرستان جاجرم با ۱۵ مورد کمترین مورد طلاق در استان را داشتند.

وی همچنین میزان طلاق را ۲ و ۳ دهم در هزار بیان کرد و افزود: خراسان شمالی رتبه سیزدهم کشوری را در ثبت طلاق دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان شمالی گفت: در چهار ماه امسال ۵ هزار و ۶۰۷ واقعه ولادت در استان خراسان شمالی به ثبت رسید.

وی افزود: از این تعداد ولادت ثبت شده، چهار هزار و ۲۸۸ واقعه مربوط به مناطق شهری و هزار و ۳۱۹ واقعه در مناطق روستایی است.

زاهدی نیا با بیان اینکه از این تعداد واقعه ولادت، دو هزار و ۸۷۵ پسر و دو هزار و ۷۳۲ ولادت دختر بوده است، افزود: به ازای هر ۱۰۰ ولادت دختر ۱۰۵ ولادت پسر در استان خراسان شمالی به ثبت رسید.

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان شمالی گفت: در چهار ماه امسال، هزار و ۵۵۵ رویداد وفات شامل ۸۷۱ واقعه فوت مردان و ۶۸۴ واقعه فوت زنان در استان به ثبت رسید که ۹۰۸ واقعه، شهری و ۶۴۷ واقعه، روستایی است.

وی اظهار کرد: میزان ثبت فوت در استان ۵ و ۳ دهم در هزار است که از متوسط کشوری که ۴ و ۸ دهم در هزار می‌باشد، بالاتر است.

مدیرکل ثبت احوال استان گفت: در سال جاری ۳۵ هزار نفر جمعیت بالای ۱۵ سال برای صدور کارت هوشمند ملی در استان ثبت نام کردند.

وی افزود: حدود ۸۰ درصد جمعیت استان دریافت صدور کارت هوشمند ملی را انجام داده اند.

زاهدی نیا گفت:تا پایان سال ۹۶، ۶۲۷ هزار نفر جمعیت بالای ۱۵ سال استان کارت هوشمند ملی صادر شد.

مدیرکل ثبت احوال استان افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده در شش ماهه دوم امسال دفاتر رسمی ازدواج و طلاق، دفاتر رسمی اسناد نقل و انتقال اسناد و معاملات را که مکلف به ثبت هستند موظف خواهند بود صرفا با کارت هوشمند ملی خدمات را ارائه کنند.

وی اظهار کرد: کسانی که تا کنون برای ثبت کارت هوشمند ملی اقدام نکردند با مراجعه به سامانه NCR ثبت نام اولیه را انجام دهند، زیرا فرابند صدور کارت حدود یک ماه است و در ۶ ماهه دوم سال با مشکل مواجه خواهند شد.

زاهدی نیا همچنین گفت: حدود ۱۳ هزارو ۵۰۰ نفر در سال‌های گذشته برای صدور کارت هوشمند ملی در استان اقدام کرده اند، ولی تاکنون کارت شان را دریافت نکردند.

وی گفت: تا پایان سال ۹۶، برای ۶۲۷ هزار نفر جمعیت بالای ۱۵ سال در استان کارت هوشمند ملی صادر شده است.

وی در ادامه افزود: برای نگهداری کارت هم محدودیت زمانی حداکثر ۶ ماهه داریم و بعد از این مدت کارت ابطال می‌شود و دوباره ثبت نام جدید انجام خواهد شد.

زاهدی نیا گفت: در خراسان شمالی ۶۴ ایستگاه ثابت و سیار اخذ درخواست کارت هوشمند فعالیت دارند.

انتهای پیام / ف

ثبت ۳۵ هزار نفر برای صدور کارت هوشمند ملی در خراسان شمالی

برچسب ها: ثبت احوال ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.