فرماندار ریگان گفت:قیمت پایه خرمای شهرستان ریگان ۷۵۰۰ تومان تعیین شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   امین باقری فرماندار ریگان  امروز در جلسه قیمت گذاری خرما در شهرستان ریگان با حضور سردخانه داران تجار وکشاورزان گفت: به دلیل گرمای زیاد شهرستان برداشت خرما در استان ابتدا از شهرستان ریگان آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: به ازای هر کارتن بزرگ بیش از ۷ کیلو قیمت خرما ۷۵۰۰ به ازای هر  کارتن بزرگ که افزایش داشته باشد قیمت نیز افزایش می‌یابد.

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه امسال نظارت جدی بر خرید وفروش خرما در شهرستان ریگان صورت خواهد گرفت ابراز کرد: با افراد سود جو برخورد خواهد شد.

باقری از کشاورزان ریگانی خواست خرمای خود را بر اساس قیمت تعیین شده به فروش برسانند تا شاهد رونق اقتصادی در این شهرستان باشیم.

وی با اشاره به اینکه خرمای شهرستان ریگان دارای کیفیت مطلوب می‌باشد اظهار کرد: بازار پسندی این محصول باعث شده است که خرمای ریگان به ۱۰ کشور صادر شود.

فرماندار ریگان تصریح کرد: خرمای مضافتی شهرستان ریگان از باغات نخیلات این شهرستان برداشت وروانه بازا‌های داخلی وخارجی شده است.

باقری عنوان کرد: سطح زیر کشت نخیلات شهرستان ریگان ۱۴ هزار هکتار می‌باشد که سالانه ۴۵ هزار تن محصول از باغات این شهرستان برداشت می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در پایان سال گذشته به دلیل خرید تضمینی خرما سردخانه‌های شهرستان خالی شده است ابراز کرد: سردخانه‌های شهرستان ظرفیت نگهداری محصول خرمای نخلداران ریگانی را دارند .

ریگان قطب کشاورزی شرق استان کرمان می‌باشد که تا مرکز استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ی

برداشت خرما در شهرستان ریگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار