عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: دولت به کمک مردم برسد، وضع مالی مردم خوب نیست و تیم اقتصادی دولت هم به خوبی عمل نکرده‌اند، چرا رئیس جمهور سکوت کرده است؟

وزارت آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی مواجه است/چرا رئیس جمهور در برابر ضعف تیم اقتصادی سکوت کرده است؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به برگزاری یادواره شهدا که در هفته گذشته در شهر همدان گفت: هفته گذشته حماسه‌ای بزرگ در شهر همدان صورت گرفت و آن هم یادواره شهدای عملیات رمضان بود، حضور مردم در این یادواره گسترده بود و باید از دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم قدردانی کرد.

وی با اشاره به سخنان سردار سلیمانی درمراسم یادواره شهدا همدان افزود:درمراسم یادواره شهدای همدان سردار سلیمانی سخنان نظام جمهوری اسلامی و ۸۰ میلیون ایرانی را به تمام دنیا ابلاغ کرد، از آن روز این اخبار محکم در رأس خبرگزاری‌های جهان وجود دارد.

حاجی بابایی در بخش دیگری از نطق خود به وضعیت این روز‌های آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: آموزش و پرورش وضعیت خوبی ندارد و هرگونه نگاه سیاسی به آموزش و پرورش سم مهلک است؛ آموزش و پرورش تأثیرگذارترین وزارتخانه است، اما بودجه آن ردیف سیزدهم لایحه دولت قرار داده شده است.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس بیان کرد: در طول ۵ سال گذشته بودجه آموزش و پرورش از ۱۵.۶ درصد بودجه عمومی به کمتر از ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است و ۱۴ هزار میلیارد تومان آموزش و پرورش بدهی و کسری بودجه دارد. متاسفانه فقط در اول مهر برای آموزش و پرورش نگران می‌شویم.

وی تصریح کرد: در ۵ سال گذشته یک دروغ بزرگ در رابطه با آموزش و پرورش گفته شد که آموزش و پرورش ۱۵۰ هزار نیروی مازاد دارد، این دروغ باعث شد که دولت از آن روز تاکنون نیروی انسانی تقدیم آموزش و پرورش نکند.

حاجی بابایی با بیان اینکه در وزارت آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی وجود دارد اظهار کرد: امروز آموزش و پرورش با ۱۹۴ هزار کسری نیرو مواجه است و یک میلیون و ۷۰۰ هزار ساعت حق‌التدریس نیاز دارد، همچنین در این سالیان اخیر آموزش و پرورش نتوانسته رضایت عمومی فرهنگیان را کسب کند.

نماینده مردم همدان تاکید کرد: کسری سختی کار فرهنگیان چه معنا دارد؟ نامه به مجلس نوشته می‌شود که شما کمک نمی‌کنید، اما این موضوع نیاز به مصوبه مجلس ندارد؛ هیئت دولت باید مصوب کند تا سختی کار پرداخت شود تا حق سرپرست خانم‌های مجرد داده شود.

حاجی بابایی گفت: اگر به رئیس جمهور بابت اردوگاه فرهنگیان نامه نوشتم؛ برای این بود که رئیس جمهور به میدان بیاید و اردوگاه باهنر را نجات بدهد، بعضی‌ها ناشیانه دفاع نکنند. اگر کسی می‌خواهد بداند که اردوگاه شهید باهنر در کجا و در چه شماره‌ای فروخته شده است می‌تواند شماره سند ثبتی ۶.۱ قریه منظریه و سند ثبتی شماره ۸۴۳۸۸ به تاریخ ۳ اسفند ۹۵ در دفتر اسناد رسمی شماره ۱۱۹ تهران به شرکت غیردولتی واسط مالی شهریور سوم فروخته شد و بعد توسط این شرکت به آنها اجاره داده شد و اجاره‌ای هم که در اختیار آنها قرار گرفته ، یک سوم قیمتی است که باید در این قیمت گذاری انجام می‌شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: دولت به کمک مردم برسد، وضع مالی مردم خوب نیست و تیم اقتصادی دولت هم به خوبی عمل نکرده‌اند، چرا رئیس جمهور سکوت کرده است؟ امروز مردم به شدت در شرایط سختی زندگی می‌کنند و باید به داد مردم رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
پس چرا با وجود اینهمه نیروی بیکار استخدام نمیکنه
United States of America
علی
۱۲:۵۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
سلام و وقت بخیر

آقای حاج بابایی عزیز خودتان در این باره چه اقدامی کردید؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار