یک واحد صنعتی تولید کاشی در اراک که به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیل شده بودبا از سرگیری تولید ١٥میلیون دلار محصول صادر کرده است.

بازگشایی کارخانه کاشی تعطیل شده در اراک با ١٥میلیون دلار صادراتبه گزارش  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  یک کارخانه تولید کننده کاشی ساختمانی در اراک که به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیل شده بودبا احیا و از سرگیری تولید اکنون ١٥میلیون دلار صادرات دارد.

این کار خانه تولید کاشی درسال ٩٥بدلیل مشکلات اقتصادی تعطیل و٦٠کارگرآن اخراج شده بود که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال ٩٦ احیا وتولید آن از سرگرفته شد.

زارع مدیرعامل این واحد صنعتی  در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: پس از تعطیلی این کارخانه سهام آن خریداری شد و با سرمایه گذاری ٢٥میلیاردتومانی تولید این واحد با افزایش ٥٠درصدی نسبت به قبل از تعطیلی از آبانماه سال ٩٦آغاز شد.

زارع افزود: با بازگشت بکار کارگران اخراج شده و بکا رگیری٥٠ کارگر جدید ماهانه ١٥٠هزار متر مربع کاشی در این شرکت تولید می‌شود که ٨٥ درصد آن به ارزش ١٥میلیون دلار به عراق افغانستان ارمنستان ترکمنستان وگرجستان صادر شده است.

صرفه جویی درمصرف آب با استفاده از تولید کاشی در اراک به روش گرانول خشک

وی اضافه کرد: در حالی که خاک صنعتی بیش از ٩٥درصد کارخانه‌های کاشی وسرامیک کشور به روش گرانول‌تر تولید می‌شود در این کارخانه با بهره گیری از روش خشک مصرف آب به صفر رسیده است.

در کشور ١٣٥ کارخانه تولید کاشی و سرامیک فعال است که هر سال ٣٧٣ متر مربع کاشی تولید می‌کنند

در روش گرانول‌تر برای تولید هر متر مربع کاشی ١٥ لیتر آب مصرف می‌شود که کارخانه‌های تولید کاشی کشور در مجموع هرسال ٥میلیون و٦٠٠هزار متر مربع آب یعنی به اندازه دو برابر گنجایش مخزن سد کرج آب مصرف می‌کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار