به همت صنعتگران دانش بنیان خمینی با ساخت چینی استخوانی سالانه ۴۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی می‌شود.

جلوگیری از خروج ۴۰ میلیون دلار ارز از کشور به همت چینی سازان خمینبه گزارش  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ یک شرکت دانش بنیان در خمین با تولید سالانه حدود ۵ هزار تن انواع ظروف چینی از خروج ۴۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

به همت صنعتگران این شرکت دانش بنیان در خمین دانش ساخت ظروف چینی استخوانی یا به عبارتی دیگر بن چاینا در استان مرکزی و کشور ایران بومی شده است.

روشنی مدیر عامل این واحد تولیدی  در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: مهندسان جوان این شرکت توانسته اند با تحقیق و توسعه و مهندسی معکوس فناوری ساخت ظروف چینی استخوانی (بن چاینا) که قبلا در انحصار کشور‌های آلمان، انگلیس و چین بود را بدست آورند.

روشنی افزود: شفافیت، سبکی محصول، مقاوم و ضربه پذیری و ظرافت و زیبایی از اصلی‌ترین ویژگی‌های چینی استخوانی است که پودر استخوان و خاک معدنی اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده آن است.

وی اضافه کرد: بیش از نیمی از اشتغال ۳۰۰ نفری این کارخانه متعلق به جوانان با معلولیت‌های جسمی، شنوایی است.

رونق تولید در کارخانه چینی خمین

درسال گذشته ۱۲ هزار سرویس ظروف چینی در این کارخانه تولید شد و با رونق بازار تولید و استقبال مصرف کنندگان ایرانی پیش بینی می‌شود تولید این کارخانه امسال به بیش از ۵۰ هزار سرویس ظروف چینی برسد.

گفتنی است در ایران بیش از ۱۰ کارخانه تولید ظروف چینی فعالیت می‌کنند که در سال گذشته بیش از ۵۰ هزار تن محصول تولید کردند.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار