معاون استاندار فارس گفت: برای صدور مجوز اقامتگاه‌های باید به سمت استانداردسازی و ایمن‌سازی بنا‌ها حرکت کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ابراهیم فروزانی، معاون گردشگری استاندار فارس گفت: در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی، نظارت فنی در صدور مجوز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا گردشگر امکان اقامت در یک فضای ایمن را داشته باشد.

وی بیان کرد: فراهم کردن یک شرایط نظامند و مهندسی در این حوزه قابل توجه است و باید توجه داشت تغییر معیشت روستائیان از کشاورزی به گردشگری یک حرکت تدریجی است که نیاز به زمان طولانی دارد.

همچنین مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی فارس نیز با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت‌های گردشگری استان تصریح کرد: در گردشگری عشایری و روستایی فرصتی برای کمک به معرفی، صیانت از میراث معنوی، مراسم آیین‌های قومی، بومی و تنوع بخشی به فعالیت‌ها و منابع درآمدی و رفاه خانوار‌های عشایری مورد نظر است.


وی توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی در توسعه گردشگری عشایری را موثر دانست و افزود: در حال حاضر برای ۶۱ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فارس مجوز صادر شده، که ۲۵۰ متقاضی دیگر نیز در این حوزه وجود دارند که زمینه‌ای مناسب برای ارتقاء سطح زیرساخت‌های گردشگری روستایی و عشایری در استان است.

امیری ادامه داد: ثبت آداب و رسوم عشایر در فهرست میراث ناملموس به صورت کارشناسی و در دستور کار قرار دارد و به منظور نمایش توانمندی‌های غنی صنایع دستی عشایر استان، نمایشگاهی در شهریور ماه امسال پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ابعاد گردشگری عشایری روستایی را وسیع برشمرد و اضافه کرد: در کنار معرفی و حفظ آداب و رسوم، حمایت از محصولات صنایع دستی و خوراک نیز تاثیر مستقیم بر درآمدزایی، ایجاد اشتغال پایدار و مهاجرت روستائیان به شهر‌ها را دارد.

وی گفت: به منظور توسعه گردشگری عشایری، فرهنگ‌سازی در بافت‌های عشایری، آموزش راهنمایان تور‌های گردشگری عشایری، تبلیغ جاذبه‌های عشایری با استفاده از رسانه‌ها، و استفاده از تجربه‌های موفق در زمینه گردشگری بومی و محلی در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/ت

صحبت‌های معاون استاندار فارس در خصوص استانداردسازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار