طبیب زاده ،رییس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: ۶۴ درصد واحد‌های تولیدی مشکل کمبود نقدینگی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سیدمهدی طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی استان کرمان در جلسه بررسی نحوه فعال سازی واحد‌های صنعتی نیمه فعال و راکد استان کرمان گفت: شدت تحریم داخلی بیش از تحریم خارجی است و بسیاری از واحد‌ها مشکل دارند.

وی به آشفتگی در بازار کشور اشاره و افزود: بی ثباتی در بازار مشکلات زیادی ایجاد کرده و در برخی موارد کالا‌های تولید داخل که نه صادراتی و نه وارداتی بوده، افزایش قیمت زیادی داشته که مشکلاتی را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است.

طبیب زاده با بیان اینکه بیشتر مشکلات مربوط به بانک، بیمه و مالیات است، تصریح کرد: در صورت تعیین تکلیف بدهی دولت به پیمانکاران، بازار، تامین اجتماعی و حمایت قضایی، می‌توان به حل بسیاری از مشکلات امیدوار باشیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بیان کرد: باید بدهی دولت به پیمانکاران تعیین تکلیف شود و در بحث تهاتر طلب پیمانکار و بدهی مالیاتی، جریمه مالیاتی اخذ نشود.

حسینی نژاد، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان ،همچنین با اشاره به تسهیلات رونق تولید در استان کرمان تصریح کرد: جمعا تسهیلات پرداختی رونق تولید، مستقیم بانکی و انتقالی سال ۹۵ جمعا ۶۲۴ میلیارد تومان بوده و استان رتبه ۱۷ کشور را دارد در حالی که بزرگ‌ترین مشکل واحد‌ها نقدینگی است و مدیریت بانکی نگاه کمک ندارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان بیان کرد: با انتقال گردش مالی واحد‌های بزرگ به استان، می‌توانیم مشکل تامین نقدینگی واحد‌ها را حل کنیم
انتهای پیام/ی

باید بدهی دولت به پیمانکاران تعیین تکلیف شود

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار