تفاهم‌نامه‌ای در خصوص حمایت از کارگاه‌های مهارت محور و تولیدی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای امروز میان صندوق رفاه و این دانشگاه منعقد شد.

امضای تفاهم‌نامه بین صندوق رفاه و دانشگاه فنی‌وحرفه‌ایبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز آیین‌نامه امضای تفاهم‌نامه حمایت از کارگاه‌های مهارتی محور میان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای امضا شد، که اهم مفاد تفاهم‌نامه به شرح زیر است.

نظر به ضرورت آماده سازی دانشجویان در طول تحقیق برای آشنایی و کسب مهارت در مشاغل پایدار تفاهم‌نامه‌ای بر اساس شیوه‌نامه‌ اجرایی حمایت از کارگاه‌های مهارت محور و تولیدی مصوب کمیسیون دائمی هیئت امنای صندوق جهت حمایت از کارگاه‌های مهارت محور و تولیدی دانشگاه فنی و حرفه‌ای میان صندوق رفاه دانشجویان، وزارت علوم و دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای منعقد می شود.

کارگاه‌هایی که دارای مجوز راه‌اندازی و فعالیت از هیئت رئیسه و طرح توجیحی کسب و کار دانشگاه باشند و افراد فعال در آن دانشجو باشند مشمول دریافت تسهیلات هستند.

پرداخت تسهیلات به دانشگاه در دو مرحله انجام می‌شود (50 درصد در زمان راه‌اندازی و شروع فعالیت کارگاه و 50 درصد در زمان ارائه گزارش ارزیابی گروه ناظری تعیین شده از سوی صندوق مبنی بر پیشرفت 50 درصدی فعالیت کارگاه)

سقف تسهیلات پرداختی به دانشگاه 30 میلیارد ریال است.

در صورت تأمین منابع مالی مورد نیاز با پیشنهاد شورای حمایت و تایید رئیس صندوق، سقف تسهیلات تا 50 میلیارد ریال قابل افزایش است.

میزان تسهیلات پرداختی بابت هر کارگاه تا سقف یک میلیارد ریال (به ازای هر دانشجوی فعال در کارگاه تا سقف 100 میلیون ریال است).

امکان مشارکت مالی با کارگاه‌ها در طرح‌های دارای توجیح اقتصادی وجود دارد.

دانشگاه موظف است:

نسبت به اعلام اسامی دانشجویان فعال در کارگاه به صندوق در اخذ قرارداد اقدام کنند.

در چگونگی فعالیت کارگاه ایجاد شده و ارائه گزارش‌های پیشرفت کار در بازه‌های تعیین شده در قرارداد نظارت کند.

سامانه‌های اطلاع‌رسانی در خصوص جزئیات و فعالیت کارگاه‌ها را راه‌اندازی کنند.

نیازسنجی از دانشگاه‌ها و اولویت‌بندی تولید بر مبنای نیاز حوزه آموزش عالی.

مدت تفاهم‌نامه از تاریخ 01/05/97 لغایت 31/04/98 به مدت یکسال است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار