رئیس دادگستری شهرستان تربت جام گفت: هدف اصلی تشکیل شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی ارایه راهکار وشناسایی خلاء‌های قانونی، هم افزایی و تقویت یگان‌های عمل کننده و نهاد‌هایی که عضو این شورا هستند.
 
قدم‌های محکم قوه قضاییه شهرستان تربت جام در جهت حفظ حقوق عامه /از صیانت از منابع آبی تا تعیین دادگاه ویژه برای شناسایی عاملان تخریب منابع طبیعیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ احمد عارفی نیا در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی تربت جام افزود:تصمیمات اعضای این کمیته لازم الاجراست و موضوع حفاظت را بایستی تعمیم دهیم به حفاظت‌های کلی شامل حفاظت آب، خاک و اراضی و منابع طبیعی تعمیم دهیم.

وی با اشاره به خسارت‌های وارد شده به پارک جنگلی تربت جام گفت:قطعا برخورد قضایی با عاملان این تخریب انجام و کمیته قضایی ویژه‌ای نیز دایرخواهد شد.

رئیس دادگستری تربت جام افزود:دادستان عمومی به عنوان مدعی العموم به این پرونده ورود پیدا کرده و برابر مقررات هرکدام از طرفین مجری یا ناظر مقصر باشند طبق قانون برخوردو هرگونه تخریب برای محیط زیست خارج از نوبت رسیدگی گردد.

عارفی نیا تصریح کرد: از امروز مسئولیت مستقیم حفاظت ونگهداری پارک جنگلی تا زمان مشخص شدن پیمانکار جدید با اداره منابع طبیعی و چنانچه خسارتی به درختان وارد گردد باید جوابگو باشند و اولویت این اداره حفظ درختان پارک است

وی اعلام کرد: باتوجه به درخواست بعضی ادارات وارگان‌ها مانندشهرداری برای اجاره این پارک طرح آن توسط متقاضی به منابع طبیعی ارائه تا درکمیته فنی مطرح و هر چه سریعتر شرایط واگذاری آن انجام پذیرد.

رئیس دادگستری تربت جام گفت:با توجه به دستورالعمل شورای حفظ حقوق بیت المال هر اداره یا ارگانی که امکان دارد جهت تامین ابرسانی پارک جنگلی به اداره منابع طبیعی کمک نمایند


 طهماسبی معاون حفاظت اراضی منابع طبیعی خراسان رضوی در ادامه این نشست  گزارش مبسوطی در مورد واگذاری پارک جنگلی تربت جام و مشکلات فرراروی این پارک به حاضرین ارائه نمود .

وی با اشاره به متن قرارداد حاضر با مجری کنونی پارک  افزود:تمام موارد قانونی در این قرارداد لحاظ و کمیسیون مربوطه بعد از بررسی‌های مذکور به استناد ماده ۱۳ قرارداد خلعیت مستاجر را ابلاغ نموده است .

گفتنی است پارک جنگلی شهید عظیمی در حاشیه شهرستان تربت جام واقع و سالیان زیاد، تنها محل تفرجگاهی و تفریحی مردم شهر بوده است؛ اما در سال‌های اخیر توجهی به این فضای تفریحی نشد و کم‌کم به محلی غیرقابل استفاده تبدیل‌شده بود

این پارک حفاظت‌شده در 4 کیلومتری جنوب شهرتربت جام قرار دارد که وسعت این فضا در حدود 45 هکتار است ودارای حدود ۱۷ هزار اصل درخت می‌باشد .
 
شنیده‌های حاکی است بر اثر عدم مدیریت ونظارت حدود ۲۷۰۰ اصل درخت خشک یا در حال خشک شدن است ومابقی آن نیز در صورت عدم آبیاری در آستانه خشک شدن که موجب اعتراض ن. مردم واقع شده است.

انتهای پیام ز. ج
 

جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.