کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان فیروزه گفت:طرح ممنوعیت استفاده از پلاستیک برای اولین بار در خراسان رضوی در نانوایی‌های فیروزه کلید خورد.

استفاده از پلاستیک در نانوایی‌های فیروزه ممنوع شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ؛ مهندس محمد حسن بشارت کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان فیروزه افزود: این طرح در خراسان رضوی اولین بار در شهرستان فیروزه شروع شده و از روز شنبه، 30 تیرماه 97، اجرا و بازرسان بهداشتی به این طرح در دو نوبت صبح و بعد از ظهر نظارت دارند.

وی با بیان مضرات تماس مستقیم نان داغ با کیسه پلاستیکی و ضرورت استفاده ازکیسه‌های پارچه ای، تصریح کرد: هدف از این طرح، فرهنگ سازی و اخذ تصمیمات درجهت حفظ محیط زیست و نیز حرکت از سوی شهروندان شهرستان فیروزه برای استفاده کمتر از کیسه پلاستیکی و شکل گیری پویش عمومی نه به پلاستیک است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان فیروزهدر این جلسه با تاکید بر پیگیری مشکلات نانوایی‌های فیروزه، گفت: مشکلات مربوط به صدورکارت بهداشت، نحوه بازدید بازرسان، کیفیت نان تولیدی، استفاده از صافی در نانوایی ها، عدم استفاده از جوش شیرین و در نهایت توصیه به خود اظهاری در واحد‌های نانوایی با مشارکت اتحادیه خبازان مورد بررسی قرار گرفت و راهکار‌های لازم برای رفع این مشکلات به خبازان ارائه شد.

محمد حسن بشارت افزود: بازرسان بهداشتی شبکه بهداشت و درمان فیروزه نیز باهدف برخورداری از طبیعت سالم، همگام با سایرکشور‌ها و شهر‌های ایران به پویش نه به پلاستیک پیوسته اند.

وی تصریح کرد: ازتمامی نانوایان تقاضا داریم با پیوستن به پویش عمومی نه به پلاستیک، ازفروش پلاستیک به همراه نان درشهرستان خودداری و اطلاعات لازم را در این خصوص به مردم منتقل کنند.
 
انتهای پیام//م.ج
 

شکل گیری پویش نه به پلاستیک در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.